To kolejny rok programu „Dobry Start”, jednak w tym roku nastąpiły pewne zmiany. Po pierwsze obsługą i wydaniem decyzji w sprawie świadczenia zajmuje się ZUS, po drugie wnioski należy składać tylko elektronicznie, a po trzecie wypłata świadczenia następuje wyłącznie na rachunek bankowy.
– Jeśli chodzi o elektroniczne składanie wniosku, to do dyspozycji rodziców jest kilka kanałów. Mogą to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej w 15 bankach lub portalu Emp@tia. Natomiast opiekunowie faktyczni, prawni uczących się dzieci, czy dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych – takie wnioski mogą składać jedynie za pośrednictwem PUE ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS. – W razie trudności z założeniem profilu czy poprawnym wypełnieniu wniosku zapraszamy do naszych placówek, gdzie będzie można uzyskać pomoc w tym zakresie – dodaje.
ZUS w terenie
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus, gdzie zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
– Z naszymi mobilnymi punktami PUE będziemy także w niektórych urzędach miast, gmin, ośrodkach pomocy społecznej i innych placówkach, aby pomóc rodzicom w założeniu profilu PUE i elektronicznym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300 plus. Informacja o dyżurach ZUS jest dostępna na stronie internetowej www.zus.pl, gdzie w zakładce „Dobry Start”, znajduje się harmonogram dyżurów. Jest on na bieżąco aktualizowany i dodawane są kolejne mobilne stanowiska PUE w różnych miejscowościach – informuje rzeczniczka.
Niezbędne dane
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem PUE ZUS, trzeba mieć założony profil na tym portalu. Taki profil można założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.
We wniosku o 300 plus – oprócz innych danych, które są niezbędne do przyznania świadczenia – należy podać numer rachunku bankowego, na który będzie przekazane świadczenie. Ponadto koniecznie trzeba będzie podać adres mailowy i numer telefonu. Te dane będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dla tych osób, które składały wniosek poprzez bankowość elektroniczną lub portalu Emp@tia, a jeszcze go nie mają.
Profil PUE jest niezbędny dla każdego wnioskującego, bo tam, w skrzynce odbiorczej znajdować się będzie decyzja o przyznaniu świadczenia i inne informacje. – Dlatego też jeśli rodzic złoży wniosek o to świadczenie poprzez bankowość elektronicznej lub portalu Emp@tia, to sprawdzimy, czy ma on profil na portalu PUE ZUS. Jeśli nie, to wówczas założymy taki profil, po to by rodzic mógł sprawdzić stan realizacji swojego wniosku. Natomiast potwierdzenie o rejestracji profilu otrzyma na adres e-mail, który podał we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzyma jednorazowe hasło, które należy zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS – tłumaczy Beata Kopczyńska.
źródło: ZUS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS