A A+ A++

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzje dotyczące uruchomienia komercyjnych pociągów PKP Intercity. Jedna z nich dotyczy trasy Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główna.

W dokumentacji zaznaczono, iż pociągi do Zakopanego mają być składami z lokomotywą lub przy pomocy pojazdów ED250. Takim składem jest Alstom EMU250 – siedmioczłonowy normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości z rodziny Pendolino.

Od 10 grudnia br. do 9 grudnia 2028 r., PKP Intercity będzie mogło uruchamiać codziennie 3 pociągi na dobę w relacji Gdynia Główna – Zakopane, na odcinkach: Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główna; Warszawa Wschodnia – Zakopane – Warszawa Wschodnia.

Jak podaje portal RaportKolejowy.pl – uruchamianie codziennych połączeń byłoby możliwe dopiero w momencie zakończenia prac przez PLK, które wiążą się z udostępnieniem infrastruktury na kolejowej zakopiance w trakcie ferii zimowych oraz wakacji.

Pendolino, czyli włoskie elektryczne zespoły trakcyjne osiągają duże prędkości, maksymalnie od 200 do 250 km/h.

Patrząc na przygotowywane rozkłady jazdy widać, że takie prędkości rozwijane będą tylko na dwóch odcinkach.

Na filmie odjazd Pendolino ze stacji Kraków Główny.

s/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Bytom: Trzeźwy poranek? Nie dla wszystkich
Następny artykułJak usunąć lub dezaktywować konto na Instagramie? Podpowiadamy, krok po kroku