Mozilla udostępnia już publiczną wersję beta Hubs, nowej platformy do tworzenia i uruchamiania spotkań online, ale w świecie wirtualnej rzeczywistości (virtual reality). Wiemy już, że będzie to usługa płatna.
Hubs pozwala na organizowanie spotkań online. Co jednak najciekawsze, są to spotkania w wirtualnej rzeczywistości (virtual reality – VR), a więc zdecydowanie odbiegają od tego, co znamy z Teamsów czy Zooma.
Platforma opiera się na WebVR i została wprowadzona na rynek w 2018 r. Teraz jest już na tyle rozwinięta, że Mozilla zdecydowała o wprowadzeniu płatnych subskrypcji. Wiemy już, że Hubs obsługuje “każde gogle rzeczywistości mieszanej (mixed reality)” i współpracuje z urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi. W trakcie spotkania na Hubs możemy dystrybuować filmy, obrazy i dokumenty w “pokojach” wirtualnej rzeczywistości.
Zobacz również:
Spotkania w wirtualnej rzeczywistości
Mozilla informuje, że “pokoje są potężnymi narzędziami do synchronicznych spotkań i szybciej współpracy w grupach. Wystarczy utworzyć pokój VR, udostępnić łącze innym i gotowe”. Dla grup wymagających większych możliwości w zakresie liczby uczestników czy samego dostosowywania funkcji, firma oferuje jeszcze Hubs Cloud, gdzie możemy wprowadzać różne konfiguracje.
Sprawdź: Autoclicker
Hubs w abonamencie to połączenie dwóch poprzednich form, jakie stosowała Mozilla. Obecnie członkowie serwisu mają dostęp do dedykowanego Hubu, który pomieści do 25 osób, konfigurowalną stronę główną, opcję tworzenia unikalnych awatarów i pakietów tematycznych. Do tego możemy przesyłać i udostępniać filmy, obrazy i dokumenty.
Całość możemy sprawdzić pod adresem hubs.mozilla.com i zapisać się do wersji Early Access Hub za 20 dol. miesięcznie (plus podatek lokalny, czyli 23% w Polsce). Mozilla zapowiada, że pojawi się także wersja bezpłatna i inne opcje subskrypcji, ale nie znamy jeszcze terminów.
Zobacz: Oculus Quest 2
Mozilla Hubs świetnie wpisuje się w trend metawersum. Firma przekonuje, że wirtualne światy nie są niczym szczególnie nowym, bo technologia istnieje już wiele lat, niemniej dopiero niedawno odpowiednie narzędzia stały się powszechnie dostępne i zyskały sporo zainteresowania. “Zauważamy, że 3D staje się dużą częścią przyszłości internetu, dlatego kontynuujemy naszą misję udostępniania najlepszych narzędzi do interakcji twarzą w twarz online, za pośrednictwem Hubów” – czytamy w komunikacie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS