Aby motocykl dawał radość, musi pasować do swej właścicielki nie tylko kolorem.
Motocykl dla kobiety
Owszem, gdy motocykl już jedzie, nawet drobna kruszynka zapanuje nad ciężkim cruiserem lub wielkim turystykiem. Jednak prędzej czy później trzeba się zatrzymać, zawrócić, przepchnąć lub przestawić maszynę w garażu. I właśnie dlatego, planując dłuższy związek z motocyklem, panie powinny kierować się nie tylko gustem i grubością portfela, ale także, a może przede wszystkim własnymi warunkami fizycznymi. Chodzi o to, aby były w stanie zapanować nad maszyną. Mając to w pamięci, zgodziłem się pomóc w wyborze maszyny trzem koleżankom.
BEATASportowy styl |
Beata |
Smukła i wysportowana Beata ma 171 cm wzrostu, a jej nogi mają 84 cm długości, co daje spore pole manewru w kwestii wyboru motocykla. Zwłaszcza że Beata lubi nakedy i maszyny o sportowym wyglądzie. Zależy jej jednak, by agresywnemu designowi towarzyszyła łatwość obsługi, a silnik dał się łatwo kontrolować i miał przewidywalny charakter. Dlatego z listy propozycji wypadł KTM 790 Duke (169 kg, kanapa na wysokości 825 mm) i Yamaha MT-09 (193 kg i 820 mm). Z kolei Honda NC 750 (220 kg i 790 mm) wydała się Beacie zbyt flegmatyczna. To o tyle dziwne, że słabsza i dysponująca mniejszą pojemnością Honda CBR 500 R (192 kg i 785 mm) przypadła jej do gustu za sprawą poważnego, sportowego wyglądu i wygodnej pozycji za sterami. Koniec końców stanęło na nakedzie. W walce o względy motocyklistki zmierzyły się Yamaha MT-07 (182 kg, 805 mm) i Kawasaki Z 650 (187 kg, 790 mm). Wobec niemal identycznej ceny – niecałe 30 000 zł – wybór nie był łatwy. Ostatecznie za sprawą o 7 KM wyższej mocy, a zwłaszcza za sprawą fajniejszego brzmienia z Beatą zamieszka Yamaha MT-07. |
|
Yamaha MT-07 |
|
Yamaha MT-07 |
DARIAZ dala od utartych dróg |
Daria |
Wysoka, szczupła Daria celuje w turystyczne enduro. Wzrost 176 cm i długość nóg 86 cm tylko ją w tym utwierdzają. Daria stawia na zasięg, trakcję i ochronę przed wiatrem, dopiero potem na osiągi. Jako że problemem jest dla niej masa motocykla, postanowiłem poszukać czegoś poniżej 200 kg. Wbrew pozorom, wybór jest niemały. Otwiera go ważąca 157 kg Honda CRF 250 Rally. Niestety kanapa na wysokości 895 mm to dla Darii za dużo. Kolejna maszyna to KTM 390 Adventure. Jego 158 kg i siodło na wysokości 855 mm są do zaakceptowania, a 43 KM mocy to dodatkowy argument. Kolejna propozycja to ważące 169 kg BMW G 310 GS (835 mm) o mocy 34 KM. Jako wersję budżetową rozpatrywaliśmy też Benelli TRK 251 (masa 170 kg, kanapa 835 mm) za jedyne 14 990 zł. Do zestawienia Daria dołączyła Hondę CB 500 X. Niestety 197 kg i kanapa 830 mm w połączeniu z ceną 29 900 zł ostudziły jej zapał. Zwłaszcza że BMW kosztuje 25 200, a KTM 25 400 zł. Decyzja się waży. KTM kusi bowiem dzielnością w terenie, a BMW ciekawymi opcjami finansowania zakupu nowej maszyny. | |
KTM 390 Adventure |
|
KTM 390 Adventure |
AGAW stronę zachodzącego słońca |
Agnieszka |
Drobna, subtelna Agnieszka (160 cm wzrostu, nogi o długości 68 cm) ma spory problem ze znalezieniem motocykla. Na szczęście gustuje w chopperach, co ułatwiło poszukiwania. Wiedząc o jej sentymencie do maszyn zza oceanu, na początek wziąłem na cel Harleye – Super Low 883 i Super Low 1200 T, jednak kanapy na wysokości 705 mm, masy – odpowiednio – 258 i 274 kg oraz specyficzny charakter silnika sprawiły, że trzeba było szukać dalej. Kolejny Harry, z kanapą na wysokości 660 mm – Softail Slim odpadł za sprawą masy 304 kg i ceny. Potem moją uwagę przykuły: ważący 256 kg, dysponujący mocnym, lecz przyjaznym silnikiem Indian Scout Sixty, którego siodło ma wysokość 649 mm (50 900 zł), oraz przyjazna i o wiele tańsza (28 500 zł) Honda CMX 500 Rebel, której masa wynosi 190 kg, a kanapa ma wysokość 690 mm. Aga na razie nie podjęła decyzji, ale na mojego nosa 22 400 zł i 66 kg różnicy to trudne do odparcia argumenty. | |
Indian Scout Sixty |
|
Indian Scout Sixty |
zobacz galerię
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS