Gospodarka wolnorynkowa, otwarte granice oraz powszechny dostęp do internetu składają się na nową percepcję oraz nowe sposoby myślenia. Przedstawiciele Pokolenia Z są: ambitni – zdają sobie sprawę z możliwości, jakie oferuje im zglobalizowany świat; przedsiębiorczy – chcą wziąć sprawy we własne ręce i być kowalami swojego losu; świadomi – poza godnym wynagrodzeniem, chcą oni również mieć bezpośredni wpływ na kształtowanie swojej rzeczywistości.
Niemal każdy kraj rozwinięty przeżywa obecnie moment, w którym oczekiwania Pokolenia Z zderzają się z rzeczywistością. W jaki sposób wygląda to w Polsce i jak z Pokoleniem Z radzą sobie krajowe firmy? Okazję do dyskusji na ten temat stanowiła niedawno konferencja „Our Future Forum”. Organizator wydarzenia, fundacja Our Future Foundation, co roku zapewnia bezpłatne wsparcie dziesiątkom polskich licealistów chcących aplikować na najlepsze uniwersytety świata. Jednocześnie, organizacja zrzesza młodych Polaków już studiujących na zagranicznych uczelniach. Celem Fundacji jest stworzenie pomostu pomiędzy polską gospodarką a tymi najzdolniejszymi, którzy zdecydowali się wyjechać, ale chcieliby wrócić. Fundacja czyni to poprzez budowanie dialogu pomiędzy młodymi ludźmi, sektorem prywatnym a instytucjami Państwa.
Co mówią na temat Pokolenia Z osoby z samych szczytów zarządzania polską gospodarką? Panel konferencji „Polska – morze możliwości dla pokolenia Z” skupił się na roli młodych Polaków na krajowym rynku pracy. Zdaniem Anny Janiczak, Prezez PZU Zdrowie S.A. „Pokolenie Z ma pewne wymagania, takie jak duża elastyczność, zachowywanie work life balance, co komunikują w bardzo jasny sposób”. Budowanie miejsc pracy dla młodych Polaków jest do pewnego stopnia wyzwaniem, które wymaga nowoczesnego podejścia. Paradoksalnie, pomaga w tym pandemia koronawirusa poprzez upowszechnienie pracy zdalnej, pozytywnie postrzegane przez dobrze obeznanych z technologią młodych. Niemniej, ważne jest, aby praca zdalna pozostała opcją, a nie koniecznością, aby umożliwić Pokoleniu Z bezpośrednią integrację ze starszymi. Dialog międzypokoleniowy może zapewnić przepływ i wdrażanie innowacyjnych pomysłów, co podkreśliła Izabela Olszewska, Członek Zarządu GPW S.A., mówiąc, że „młodzi reprezentujący Pokolenie Z mogą wnieść prawdziwą wartość do firm, które coraz częściej planują strategię w oparciu o zmiany klimatyczne, bądź działania prośrodowiskowe.” Obecność młodych Polaków w przedsiębiorstwach może przyczynić się do zmiany sposobu myślenia na poziomie systemowym. Dotyczy to również administracji publicznej, która ma bezpośr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS