Burmistrz Radzymina ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pn. „Zwiększenie porządku i bezpieczeństwa publicznego mieszkańców gminy Radzymin poprzez funkcjonowanie monitoringu gminnego – obsługa systemu monitoringu wizyjnego”.
Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327
z późn. zm.), które w ramach celów statutowych prowadzą działalność w obszarze porządku i bezpieczeństwa publicznego.
Główne cele konkursu to w szczególności:
- zapewnienie efektywnej, całodobowej, nieprzerwanej obsługi systemu monitoringu wizyjnego gminy Radzymin oraz utrzymanie sprawności technicznej systemu w pomieszczeniu monitoringu – znajdującym się w siedzibie Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu, z siedzibą przy
Al. Jana Pawła II 20, 05-250 Radzymin; - aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością (do obsługi monitoringu wizyjnego mogą być zatrudnione osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, ze sprawnością ruchową kończyn górnych, z bardzo dobrym słuchem, wzrokiem, i zmysłem obserwacji, ze zdolnościami podejmowania decyzji, z dobrą znajomością obsługi komputera, niekonfliktowe i niekarane).
W ofercie należy wykazać w szczególności:
- bardzo dobrą znajomość obsługi urządzeń systemu monitoringu;
- dbałość o dobór kadry;
- dbałość o prawidłowy stan techniczny urządzeń obsługiwanego systemu.
Rezultaty zadania, w szczególności:
- poprawa porządku i bezpieczeństwa publicznego mieszkańców gminy Radzymin;
- pozyskanie materiałów dowodowych w przypadku popełnienia wykroczeń i przestępstw;
- aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością.
Podstawą przyjęcia sprawozdania będzie ocena zrealizowanych działań i osiągniętych rezultatów. Należy jednak pamiętać, że organizacje nadal związane są zasadami wydatkowania środków, ich księgowania oraz szczególnej dbałości o środki publiczne.
Szczegółowe warunki otwartego konkursu ofert:
Rodzaj zadania objętego konkursem
- Nazwa zadania konkursowego: „Zwiększenie porządku i bezpieczeństwa publicznego mieszkańców gminy Radzymin poprzez funkcjonowanie monitoringu gminnego – obsługa systemu monitoringu wizyjnego”.
- Realizatorzy zadań publicznych:
- realizatorami zadań publicznych w ramach niniejszego konkursu mogą być organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, prowadzące określoną w statucie lub innym dokumencie działalność pożytku publicznego – w zakresie przedmiotu konkursu; - oferta musi się mieścić w całości w zakresie działalności pożytku publicznego oferenta;
- nie dopuszcza się możliwości prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności
- Zadanie powinno być:
- wykonywane przez osoby z predyspozycjami pożądanymi przy wykonywaniu tego typu pracy (dobry wzrok, odporność na stres, zdolność koncentracji, podzielność uwagi, komunikatywność),
a także znającymi zagadnienia w zakresie ochrony danych osobowych; - wykonywane przez osoby z wiedzą nie tylko z zakresu obsługi technicznej, ale również z zakresu rozpoznawania zdarzeń podlegających interwencji i właściwej interpretacji zachowań sygnalizujących zdarzenia;
- realizowana z uwzględnieniem ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami.
- Zadanie może rozpocząć się nie wcześniej niż 1 stycznia 2023 roku oraz zakończyć się nie później niż31 grudnia 2023 roku.
- Oferent może złożyć jedną ofertę. W przypadku złożenia przez oferenta większej ilości ofert – ocenie podlegać będzie tylko ta, która wpłynęła do Urzędu jako pierwsza.
- W ramach realizacji zadania wymagane jest prowadzenie dokumentacji projektu.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań
- Na realizację zadań publicznych przeznaczono łącznie środki w wysokości: 290 000 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt tysięcy zł).
- Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku, gdy zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu gminy w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
- Forma zlecenia zadania: wsparcie.
- Możliwe źródła finansowania kosztów realizacji zadania:
- dotacja – nie więcej niż 90% całkowitych kosztów realizacji zadania;
- wkład własny:
wkład finansowy – musi stanowić co najmniej 5% wnioskowanej kwoty dotacji,
wkład niefinansowy, tj. wkład osobowy i/lub wkład rzeczowy; - środki finansowe z innych źródeł publicznych (np. środki pozyskane z administracji publicznej lub jednostek sektora finansów publicznych).
Zasady przyznawania dotacji
- Wypełnienie części III pkt 6 – tj. Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego – jest obowiązkowe.
- W ofercie powinny znaleźć się informacje dotyczące kwalifikacji osób zaangażowanych w realizację zadania – gwarantujących prawidłowe wykonanie zadania (bez podawania danych osobowych).
- Oferty podmiotów, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie egzekucyjne lub którzy zalegają z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych lub/i na ubezpieczenie społeczne nie będą rozpatrywane.
- W ramach zadania możliwe jest dofinansowanie jednej oferty lub niedofinansowanie żadnej z ofert.
- Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Warunki realizacji zadania
- Zadanie będzie realizowane w terminie i na warunkach określonych w umowie.
- Środki finansowe przyznane na realizację zadania oferent będzie mógł przeznaczyć w szczególności na:
- koszty merytoryczne;
- koszty obsługi zadania publicznego, które są związane z wykonywaniem działań o charakterze administracyjnym, nadzorczym i kontrolnym, w tym obsługą finansową i prawną projektu – stanowiące do 10% dotacji (obsługa finansowo-księgowa zadania, obsługa administracyjna, zakup materiałów oraz usług biurowych, pocztowych, telekomunikacyjnych, materiały papiernicze, toner do drukarki, koperty, znaczki, opłaty bankowe itp.).
- W przypadku wyceny pracy wolontariusza kalkulacja stawki godzinowej za wykonanie pracy nie powinna odbiegać od stawek rynkowych.
- Praca wolontariusza może być rozliczona na podstawie karty czasu pracy oraz umowy wolontariackiej.
- W przypadku, gdy oferent jest czynnym podatnikiem podatku VAT i ma możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, a realizowane zadanie ma związek z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, dokonując rozliczenia dotacji przyznanej w kwocie brutto, oferent jest zobowiązany również do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kwoty podatku VAT naliczonego, jaka może zostać uwzględniona w rozliczeniu należnego zobowiązania.
Termin i warunki składania ofert
- Oferty należy składać jedynie za pośrednictwem elektronicznego generatora naboru ofert www.witkac.pl, w terminie od 15 listopada do 7 grudnia 2022 roku do godz. 23:59.
- Termin złożenia papierowego potwierdzenia wydrukowanego z generatora wniosków wyznacza się
na 9 grudnia 2022 roku – do godziny 15:00 w UMiG Radzymin, pl. T. Kościuszki 2 (budynek A),
lub ul. Konstytucji 3 Maja 19 (budynek B), osobiście lub przez pocztę, z zastrzeżeniem, że liczy się data wpływu do urzędu. Dokument można złożyć również za pomocą profilu zaufanego ePUAP. - Potwierdzenie złożenia oferty musi być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta.
- Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dofinansowania.
- Złożenie oferty oraz uznanie jej za spełniającą kryteria nie gwarantuje przyznania środków finansowych w wysokości, o którą występuje oferent.
- Konsultacji związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu oraz zakresem formalnym ofert, udzielają:
- w kwestiach formalnych: Piotr Oniszk, główny specjalista ds. Partycypacji i Polityki Społecznej, pokój nr 13, budynek B Urzędu Miasta i Gminy Radzymin, ul. Konstytucji 3 Maja 19, tel. 22 667 68 54;
e-mail: [email protected] - w kwestiach merytorycznych: Dariusz Dąsal, kierownik referatu Teleinformatyki i Monitoringu, Centrum Usług Wspólnych, tel. 22 667 68 21, e-mail: [email protected].
Wymagana dokumentacja
- Do oferty konkursowej należy dołączyć:
- pełnomocnictwo lub upoważnienie – jeżeli oferta nie jest podpisywana przez osoby upoważnione
do tego i wskazane w KRS lub innym rejestrze; - w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym – aktualny wyciąg z innego rejestru lub ewidencji (nie starszy niż 3 miesiące od daty ogłoszenia niniejszego konkursu);
- kopię statutu – potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione lub kierownika Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej;
- można dołączyć:
rekomendację dla organizacji,
umowy partnerskie lub oświadczenie partnera o współpracy, zapewnieniu miejsca realizacji zadania,
inne dokumenty związane ze specyfiką realizacji wskazanego zadania publicznego.
- W przypadku otrzymania dotacji oferent zobowiązany jest dostarczyć do Referatu Partycypacji i Polityki Społecznej: potwierdzenie aktualności danych oferenta zawartych w ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy, oświadczenie o statusie oferenta jako podatnika VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT), numer rachunku bankowego wydzielonego do obsługi projektu.
- Oferent zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń:
- Oferent posiada wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji niniejszej oferty;
- dotyczące niekaralności kadry do realizacji zadania oraz stopnia niepełnosprawności;
- Oferent gwarantuje przy realizacji niniejszej oferty:
- zachowanie zasad BHP,
- ochronę informacji niejawnych,
- posiada ubezpieczenia niezbędne do realizacji niniejszej oferty zgodnie z przepisami prawa.
- Oferty złożone w ramach konkursu nie są zwracane oferentom.
- Oferent posiada wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji niniejszej oferty;
- dotyczące niekaralności kadry do realizacji zadania oraz stopnia niepełnosprawności;
- Oferent gwarantuje przy realizacji niniejszej oferty:
KRYTERIA OCENY OFERT
KRYTERIA OCENY OFERT.pdf (399,29KB)
Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o zrealizowanych przez Burmistrza Radzymina w 2021 i 2022 roku zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.
Dotacje przyznane na realizację zadań tego samego rodzaju w Gminie Radzymin w 2021 i 2022 roku:
Zakres zadania publicznego tego samego rodzaju: |
2021 |
2022 |
233 000 zł |
250 000 zł |
Wykaz podmiotów, które otrzymały dofinansowanie w 2021 i 2022 roku znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.radzymin.pl (zakładka „organizacje pozarządowe”).
Postanowienia końcowe
- Burmistrz Radzymina może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności, podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
- W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy z przyczyn opisanych powyżej, Burmistrz może zarezerwować środki przeznaczone na:
- inną ofertę złożoną w ramach niniejszego konkursu spełniającą wymogi formalne;
- zlecenie zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert, zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Więcej informacji z Radzymina
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS