A A+ A++

Zauważyłeś duże zmęczenie u swojego dziecka. Czas izolacji, zdalne nauczanie, bardzo źle wpływa na samopoczucie i chęć do nauki twojego dziecka. Brakuje mu spotkań z rówieśnikami, bądź nasiliły się zachowania trudne dla niego, jak i dla Ciebie jako rodzica.

Co zyskasz Ty i Twoje dziecko uczestnicząc w naszych Warsztatach?
Twoje dziecko będzie doświadczało różnorodnych bodźców stymulujących jego rozwój, będziesz mieć okazję poznać swoje dziecko podczas niecodziennych zabaw i aktywności. Atmosfera życzliwości na zajęciach, swoboda działania, brak przymusu i ingerencji Trenera w swobodną eksplorację otoczenia dziecka, stanowią atut naszych zajęć.
Dzięki zajęciom dzieci mogą kształtować umiejętność wyrażania własnych uczuć i przeżyć. Nasze warsztaty to okazja do spotkań uczestników z rówieśnikami, ale także rodziców z innymi rodzicami, dzielenia się radami i spostrzeżeniami na temat rozwoju dzieci.
Przedstawiam wam
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)!
Komunikacja i budowanie relacji społecznych to bardzo ważny element naszego życia. Wyrażanie siebie jest niezmiernie trudne, szczególnie w tym niełatwym czasie pandemii, kiedy te relacje musimy mocno ograniczyć.
TUS – Czym są takie zajęcia?
Trening Umiejętności Społecznych jest grupową formą pracy z dziećmi i młodzieżą.
Jest programem do celowego i zaplanowanego kształtowania umiejętności społecznych.
Jest narzędziem, a nie metodą!
Dla kogo jest TUS?
TUS można stosować w każdej grupie wiekowej
Ten rodzaj zajęć mocno kierowany był do dzieci i osób z autyzmem czy zespołem Aspergera. Jednak bardzo dobre wyniki przynosi również w odniesieniu do dzieci w normie intelektualnej i z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, jak również dla tych, które borykają się z: agresją, nieśmiałością, zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
TUS stosujemy także dla dzieci z większymi deficytami poznawczymi. Tworzymy grupy terapeutyczne dla osób komunikujących się alternatywnymi metodami komunikacji (Mówik, Makaton, Pcs).

TUS – jakie umiejętności ćwiczymy?
– Umiejętności prospołeczne:
kontakt wzrokowy, prawidłowy dystans, mimika, postawa ciała.
– Komunikacja:
umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, kontrola tonu głosu, prowadzenie dialogu, pytania zwrotne.
– Emocje:
rozpoznawanie i nazywanie swoich uczuć, umiejętność stopniowania uczuć, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, reagowanie na zaczepki, podpuszczanie, poszukiwanie pomocy i wsparcia.
– Umiejętności planowania:
przygotowanie do zajęć, podejmowanie decyzji oraz
osiąganie kompromisów, planowanie wspólnej pracy, budowanie tożsamości, poznanie swoich mocnych i słabych stron.

Grupy
W zależności od poziomu funkcjonowania dzieci optymalnie od 4-5 osób w grupie.
Dopuszcza się pracę w diadze, jeśli dziecko nie jest gotowe do pracy w grupie (wymaga więcej wsparcia i podpowiedzi)
Zajęcia trwają od 60 do 90 min w zależności od możliwości dziecka
Koszt – zajęcia grupowe – 35 zł
Zajęcia indywidualne – 80 zł

Jeśli jako rodzic zauważyłeś, że twoje dziecko ma ogromne trudności z koncentracja w czasie zajęć, bardzo trudno skupić mu uwagę w czasie zajęć stolikowych. Dużą trudność sprawia mu czytanie, pisanie, liczenie. Chcesz poznać ciekawe metody i sposoby jak pomoc dziecku to właśnie dla niego i dla ciebie będą to odpowiednie zajęcia.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Niepowodzenia szkolne są coraz częstszym problemem, jakie napotykają na swojej drodze uczniowie szkół podstawowych. Mogą one wynikać z wielu różnych przyczyn. Często nie zdajemy sobie sprawy, że na naukę czytania i pisania wpływają takie elementy jak:
– zaburzenia rozwoju ruchowego u dzieci (mała sprawność manualna, niezręczność ruchowa całego ciała);
– zaburzenia rozwoju funkcji poznawczych (zaburzenia, nieharmonijny rozwój percepcji wzrokowej, słuchowej, orientacji przestrzennej);
– zaburzenia rozwoju emocjonalno – społecznego (nadpobudliwość lub zahamowanie psychoruchowe);
–  zaburzenia mowy.
Celem zajęć korekcyjno – kompensacyjnych (terapii pedagogicznej) jest usprawnienie funkcji zaburzonych analizatorów, kompensacja braków, ćwiczenie pamięci, koncentracji, doskonalenie umiejętności czytania, pisania, ortografii, wzbudzanie motywacji u dzieci oraz stwarzanie okazji do odnoszenia przez nie sukcesów. Podczas zajęć dobierane są odpowiednie techniki i metody wpływające pośrednio i bezpośrednio na poprawę osiągnięć dydaktycznych, co zdecydowanie wpływa na lepsze funkcjonowanie emocjonalne i społeczne dziecka. Zajęcia nastawione są na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do nauki. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.

Doskonalenie umiejętności czytania i pisania prowadzone są w oparciu o metodę symultaniczno – sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej.
Dlaczego metoda symultaniczno – sekwencyjna?
Ponieważ odnosi się do organizacji funkcji językowych mózgu: mechanizmy symultaniczne, czyli globalne, całościowe odbieranie informacji, za które odpowiedzialna jest prawa półkula, jak i sekwencyjne, linearne, za które odpowiada półkula lewa.
Nauka czytania odbywa się w trzech etapach, takich samych jak podczas uczenia się mowy – powtarzania, rozumienia oraz nazywania. W pierwszym etapie dziecko powtarza odczytywane przez dorosłego samogłoski/sylaby. W etapie rozumienia dorosły wypowiada samogłoskę lub sylabę, a dziecko wskazuje ją lub podaje. Etap nazywania polega na samodzielnym odczytywaniu pokazanych samogłosek lub sylab przez dziecko.
Bardzo charakterystyczne w metodzie Symultaniczno-Sekwencyjnej jest zastosowanie wielkich liter i czcionki bezszeryfowej (to czcionka bez dodatkowych ozdobników (np. Arial)). Przykładowo łatwiej jest odróżnić P B D G niż bardzo do siebie podobne p b d g.
Głównym założeniem metody jest nauka czytania sylabami. Podczas zajęć dzieci poznają sylaby, którym nadawane jest znaczenie, dzięki czemu proces zapamiętania materiału staje się łatwiejszy. Według prof. Cieszyńskiej metoda ta jest nie tylko skutecznym sposobem zdobywania umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale też dla niektórych dzieci jedynym sposobem umożliwiającym rozpoczęcie budowania systemu fonetyczno-fonologicznego. Skuteczność techniki uwarunkowana jest stosowaniem jej w całości, bez wprowadzania głoskowania, literowania i innych technik zapoznawania dziecka z pismem.
Metoda ta uwzględnia możliwości percepcyjne oraz etapy rozwoju mowy dzieci. Zapoznaje dziecko ze światem pisma według stopnia trudności artykułowanych głosek oraz różnicowania graficznych obrazów liter. Sugerowane ćwiczenia ogólnorozwojowe dobierane są odpowiednio do wieku dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych. Skupiają się na doskonaleniu sprawności manualnej, analizie i syntezie wzrokowej oraz słuchowej, ćwiczeniach myślenia, pamięci symultanicznej i sekwencyjnej, koncentracji uwagi, obserwowania i kojarzenia pojęć oraz nabywaniu umiejętności logicznego myślenia.
Czas trwania zajęć 45 – 60 min w zależności od możliwości dziecka
Koszt – zajęcia indywidualne – 80 zł

Gabinet znajduje się w: Czarnym Dunajcu przy ul. Kmietowicza 238   oraz w Zakopanem przy ul. Jagiellońskiej 24
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, to zadzwoń tel. 600 094 657 lub odwiedź na  https://www.facebook.com/mokikagabinet

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpółka jawna może zrezygnować z CIT, tylko nie wiadomo jak
Następny artykułHrebenne. Taki pudel to skarb. Wyniuchał przemyt na ponad 330 tys. zł