A A+ A++

Porsche Panamera otrzyma niewielki lifting. Topowy model Turbo S ma teraz aż 630 KM mocy, poza tym do gamy trafia nowy wariant hybrydy plug-in.

Panamera już dawno stała się ostoją gamy modelowej Porsche. Cztery lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji model poddanno niewielkiej modernizacji. Zmiany zewnętrzne są niezwykle drobne. W przyszłości wszystkie wersje modelowe otrzymają dostępny w opcji przód w stylu Sport Design. Można go rozpoznać po listwie LED świateł postojowych i kierunkowskazów. Z tyłu zmodyfikowana Panamera różni się od swojego poprzednika ciągłym paskiem świetlnym. Zmiany zewnętrzne uzupełniają trzy nowe wzory felg 20 i 21 calowych oraz dwa nowe kolory nadwozia.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne GTS: Powrót do świata V8

Topowy model napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 biturbo, który rozwija 630 KM. Porsche Panamera Turbo S przyspiesza do 100 km/h w 3,1 sekundy w trybie Sport Plus, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.  W nowym modelu zoptymalizowano pneumatyczne zawieszenie, PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz stabilizację przechyłów nadwozia. Turbo S różni się od pozostałych modeli – ma inny kształt przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza oraz dwuliniowy pasek świetlny LED. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji Panamera Turbo S zdobyła nowy rekord przejazdu pętli północnej Nürburgringu. 7:29,81. To oficjalny rekord toru w kategorii limuzyn.

Czterolitrowy silnik V8 biturbo znajduje się również pod maską Panamery GTS. W tym modelu moc wzrosła o 20 KM do 480 KM. Nowy sportowy układ wydechowy jest standardowym wyposażeniem Panamery GTS. Zmodernizowano również Panamery z napędem hybrydowym typu plug-in, które otrzymały większą pojemność akumulatora litowo-jonowego (z 14,1 do 17,9 kWh). Powinno to zauważalnie zwiększyć elektryczny zasięg, który wg. standardu NEDC powinien wynieść 64 km. Obok Panamery 4 E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid w ofercie jest jeszcze trzeci i nowy model – Panamera 4S E-Hybrid. Napędzany jest silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 2,9 litra, który rozwija 440 KM. Jednostka napędowa połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa Panamery 4S E-Hybrid wynosi 560 KM. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 298 km/h.

Zmodernizowana Panamera ma pozostać sportowa jak do tej pory, ale jednocześnie oferować większy komfort jazdy. Inżynierowie dopracowali również układ kierowniczy i dedykowane opony. Porsche ulepszyło sterowanie głosem, a system Apple Car-Play może być również używany bez połączenia kablowego. Standardowe wyposażenie zostało rozszerzone o ostrzeżenie o opuszczeni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO Białorusi + piękne ujęcia, których nie zobaczysz w TVP/TVN/Polsacie – Marcin Janowski [WIDEO]
Następny artykułTransferowy hit Wieczystej Kraków! Sprowadza kolejnego byłego reprezentanta Polski