Kto może korzystać z aplikacji mObywatel?
Dzieci i młodzież, które nie są jeszcze pełnoletnie też mogą korzystać z aplikacji mObywatel. Oczywiście w ograniczonym zakresie i na pewnych zasadach:
- dostęp jest możliwy dla osób, które ukończyły 13 lat,
- 13-latek musi mieć dowód osobisty i środek identyfikacji elektronicznej (np. profil zaufany),
- nastolatek doda w aplikacji legitymację szkolną w wersji elektronicznej.
Legitymacja szkolna w mObywatel – nowoczesne rozwiązanie dla uczniów
Dla osób poniżej 18. roku życia możliwość korzystania z aplikacji mObywatel jest dostępna po spełnieniu kilku warunków. Przede wszystkim muszą mieć ukończone 13 lat, posiadać dowód osobisty oraz zarejestrowany profil zaufany, który jest środkiem identyfikacji elektronicznej. W momencie spełnienia tych warunków uczeń może dodać do aplikacji swoją legitymację szkolną.
Elektroniczna legitymacja działa równie skutecznie, co tradycyjny dokument – potwierdza, że uczeń jest zapisany do konkretnej szkoły i uprawnia do korzystania z różnego rodzaju ulg, np. biletów komunikacyjnych.
Aby jednak aktywować taką legitymację, szkoła musi najpierw nawiązać współpracę z Ministerstwem Cyfryzacji, a następnie wydać uczniowi kod QR oraz kod aktywacyjny, które są potrzebne do dodania dokumentu do aplikacji. Po zakończeniu tego procesu legitymacji można już bez problemu używać w codziennych sytuacjach.
Czy warto korzystać z elektronicznej legitymacji szkolnej?
Elektroniczna legitymacja szkolna to wiele korzyści, które doceniają zarówno uczniowie, jak i ich rodzice. Przede wszystkim uczniowie nie muszą już nosić ze sobą tradycyjnych dokumentów, które mogą łatwo zgubić lub uszkodzić. Dzięki mLegitymacji wszystkie niezbędne informacje są zapisane w aplikacji mobilnej.
Co więcej, mLegitymacja w aplikacji mObywatel działa również w trybie offline, co oznacza, że można z niej korzystać nawet wtedy, gdy nie ma dostępu do internetu. Jest to niezwykle praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza w miejscach, gdzie połączenie z siecią może być ograniczone.
Dzięki mLegitymacji uczniowie mogą łatwo potwierdzić swoją tożsamość oraz fakt, że są uczniami danej szkoły, co uprawnia ich do korzystania z licznych ulg, takich jak tańsze bilety komunikacyjne czy zniżki w niektórych instytucjach kulturalnych.
Jak dodać legitymację szkolną do aplikacji?
Dodanie legitymacji szkolnej do aplikacji mObywatel jest prostym procesem, który wymaga jedynie kilku kroków. Aby to zrobić, szkoła ucznia musi być zarejestrowana w programie współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. W momencie, gdy szkoła przystąpi do programu, uczeń może odebrać z sekretariatu kod QR oraz kod aktywacyjny, które są niezbędne do dodania dokumentu do aplikacji.
Po otrzymaniu tych danych wystarczy otworzyć aplikację mObywatel, wybrać opcję “Dodaj dokument” i zeskanować kod QR. Następnie, po wpisaniu kodu aktywacyjnego, legitymacja szkolna zostanie dodana do aplikacji i można z niej swobodnie korzystać.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS