Mimo sezonu urlopowego dobrze przyjęła się w Ostrowcu Świętokrzyskim możliwość zakupu biletów MZK za pośrednictwem aplikacji mobilnej „zbiletem”.
Na przestrzeni kilkunastu dni, od 1 do 15 lipca br. skorzystało z niej ponad 450 pasażerów. Władze spółki twierdzą, że prawdziwy boom na to rozwiązanie zacznie się ich zdaniem od września, kiedy miejmy nadzieję, do szkół powrócą uczniowie, lubiący takie mobilne nowinki.
Przypomnijmy, że aplikacja dostępna na smartfony z systemem Android oraz Apple iOS jest bardzo czytelna i intuicyjna. Umożliwia wykonanie płatności za pomocą kilku metod od Google Pay ™, Apple Pay ™ czy Blika zaczynając, po płatność każdą kartą płatniczą Visa i MasterCard oraz szybkie przelewy internetowe. Owe rozwiązanie działa już w kilkudziesięciu miastach w Polsce, między innymi w Rzeszowie, Kaliszu, Gnieźnie, Słupsku czy Tarnowie.
– Zachęcam wszystkich pasażerów MZK do zapoznania się z tą zupełnie nową ofertą, która jest sporym udogodnieniem szczególnie w okresie pandemii – mówi prezes zarządu MZK, Jarosław Kateusz. Można dzięki niej zakupić zarówno bilety jednorazowe, jak i okresowe. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie w chwili, kiedy zakup biletu u kierowcy okazał się niemożliwy z uwagi na obostrzenia wynikające z Covid-19.
MZK rozważyło propozycje od kilku firm proponujących mobilne rozwiązania, ostatecznie decydując się na propozycję biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej „zbiletem”.
-Zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy przed wprowadzeniem innych rozwiązań dotyczących zakupu biletów, ale liczę, że i ten system się przyjmie chociażby z uwagi na możliwość, że dzięki ściągniętej aplikacji w razie potrzeby możemy korzystać z niej w innych miastach, w których ta aplikacja już z powodzeniem funkcjonuje- słyszymy. MZK uważa, że przysłowiowy boom na aplikację mobilną „zbiletem” nastąpi we wrześniu, kiedy do szkół wrócą uczniowie, którzy lubią korzystać z aplikacji na swych smartfonach.
– Z nadzieją patrzymy na to, że już od września młodzież wróci do szkół, a widząc jak ta grupa jest przysłowiowo za pan brat z nowinkami technologicznymi, upatrujemy właśnie w nich grupy docelowej, która najszerzej skorzysta z tej mobilnej usługi – mówi prezes Jarosław Kateusz. Ta forma dystrybucji powinna też znaleźć uznanie w oczach rodziców, którzy za jej pomocą kupią bilet okresowy dla swoich pociech, nie wychodząc z domu. Uważam, że aplikacja „zbiletem” nie jest do korzystania z niej przez osoby starsze, które najczęściej za jej pośrednictwem sięgają po bilety okresowe.
Obecnie MZK skupia się na promocji nowej usługi poprzez popularyzację jej w lokalnych mediach, a także swoich autobusach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS