A A+ A++

Zdaniem firmy Kpler, o ile w czerwcu dostawy ropy z Rosji do tureckiego portu Aliaga, w którym zlokalizowana jest rafineria STAR, wynosiły niecałe 300 tys. baryłek dziennie, to w sierpniu spadły do ​​100 tys. baryłek dziennie. – W tym kontekście na rynku nasiliły się pogłoski, że w październiku chińskim nabywcom zaoferowano więcej dostaw rosyjskiej ropy Urals, więc jest prawdopodobne, że eksport Urals do Chin, który był słaby w miesiącach letnich, wzrośnie – mówi Katona.

Czytaj więcej

Dwa scenariusze eksportowe dla Rosji: zły i bardzo zły

Sytuacja nie jest krytyczna ale niekomfortowa 

Ekspert dodaje, że dla rosyjskich dostawców sytuacja nie jest jeszcze krytyczna, ale już niekomfortowa z punktu widzenia coraz bardziej zmniejszających się regionów sprzedaży. – W tej chwili uzależnienie Rosji od rynku azjatyckiego jest największe w historii. W Europie nie ma już praktycznie żadnych nabywców rosyjskiej ropy, z wyjątkiem tureckiej firmy Tupras – zauważa Kantona.

Remonty w rafinerii STAR będą miały niewielki wpływ na rosyjski eksport we wrześniu-październiku, zgadza się Michaił Żurawlew, starszy ekspert Instytutu Energii i Finansów (IEF). – Przekierowanie 200-250 tysięcy baryłek dziennie nie jest zadaniem trudnym dla rosyjskich eksporterów, zwłaszcza biorąc pod uwagę … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy potrzebne jest zezwolenie na domek narzędziowy?
Następny artykułJen na fali po wyborze premiera