Od września w związku z budową drugiej nitki torów na trasie Lębork – Słupsk liczba połączeń kolejowych na Pomorzu Środkowym zostanie znacznie ograniczona. PKP Intercity planuje skrócić kursowanie niektórych pociągów oraz ograniczyć Zastępczą Komunikację Autobusową. Pierwsze informacje o zmianach w rozkładzie jazdy pojawiły się na portalu rynek-kolejowy.pl.
Od września pociągi IC „Słupia”, „Parsęta” oraz jedna z par Pendolino (EIP) przestaną docierać do Kołobrzegu, Słupska i Lęborka. Co istotne, za te połączenia PKP Intercity nie przewiduje uruchomienia komunikacji zastępczej, co będzie szczególnie uciążliwe dla pasażerów. Odcinek linii kolejowej 202 pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem zostanie ponownie zamknięty ze względu na modernizację, co zmusi przewoźników do wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Jednak PKP Intercity nie zamierza tego robić dla wymienionych połączeń dalekobieżnych.
Największe zmiany dotkną trasy najszybszego połączenia Kołobrzegu z Warszawą i Krakowem (EIP 3800/8300), które zostanie skrócone do Gdyni. Pasażerowie z Kołobrzegu, Słupska i Lęborka będą musieli sami organizować dojazd do Gdyni, ponieważ nie przewidziano żadnej alternatywy autobusowej skomunikowanej z pociągiem. To samo dotyczy weekendowych pociągów IC „Słupia” i IC „Parsęta”. Portal branżowy zauważa, że takie zmiany znacznie utrudnią dojazd nie tylko do miast na trasie nr 202, ale także do popularnych kurortów turystycznych jak Darłowo czy Ustka.
Choć zamknięty będzie jedynie 48-kilometrowy odcinek linii między Lęborkiem a Słupskiem, brak dalekobieżnych pociągów obejmie odcinek o długości ponad 200 km. Rzecznik prasowy PKP Intercity tłumaczy zmiany „względami technicznymi i operacyjnymi”, dodając, że komunikacja zastępcza będzie dostępna dla pociągów kursujących codziennie, takich jak IC „Albatros”, IC „Żuławy”, IC „Bryza”, IC „Rybak” czy IC „Gryf”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS