- – To kolejny element walki politycznej z samorządem warszawskim – uważa poseł KO Marcin Kierwiński
- “W ten sposób PKP Intercity odpowie na potrzeby pasażerów lotniczych, a także zapewni dowozy i odwozy z pracy z obszaru stacji Warszawa Służewiec” – tak uzasadnia uruchomienie nowego połączenia PKP Intercity
- W praktyce może jednak się liczba kursów SKM i KM, którymi pasażerowie dojeżdżają do portu na Okęciu i do zagłębia biurowego na Służewcu, nazywanego potocznie “Mordorem”
- PKP PLK zapewnia, że liczba pociągów się nie zmieni, a pojawi się dodatkowych 12 składów PKP Intercity. Nie będą w nich jednak honorowane bilety lokalnych przewoźników
Jak informowało kilka tygodni temu PKP Intercity, w grudniu tego roku ma zacząć kursować sześć par pociągów relacji Łódź – Warszawa Lotnisko Chopina, które będą skorelowane z rozkładem lotów Polskich Linii Lotniczych LOT. Połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi składami zespolonymi PesaDART.
“W ten sposób PKP Intercity odpowie na potrzeby pasażerów lotniczych, a także zapewni dowozy i odwozy z pracy z obszaru stacji Warszawa Służewiec, obok której znajduje się biznesowe centrum Warszawy” – argumentowała spółka PKP Intercity na swojej stronie internetowej.
Kierwiński: to strata dla tysięcy podróżnych
Tymczasem jak alarmują politycy Koalicji Obywatelskiej, plany Ministerstwa Infrastruktury i PKP Intercity spowodują likwidację kilkunastu połączeń SKM i KM z Lotniskiem Chopina. Ustalenie rozkładów na linii lotniskowej, z uwzględnieniem ruchu wszystkich pociągów na tzw. linii radomskiej, średnicowej, mińskiej czy legionowskiej jest bowiem dużym wyzwaniem. Wynika to z konieczności koordynacji rozkładów jazdy pociągów podmiejskich i dalekobieżnych, którą trzeba osiągnąć nie w skali poszczególnych linii, ale całego Warszawskiego Węzła Kolejowego.
– To ogromna strata dla tysięcy podróżnych oraz warszawiaków chcących szybko … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS