A A+ A++

Stopniowe odmrażanie gospodarki dotyczy także sektora usług publicznych. Urzędy mogą wykonywać więcej zadań, związanych z obsługą obywateli, niż dotąd. Co już można osobiście załatwić w urzędach gmin i starostwie powiatowym?

Co teoretycznie załatwimy?

Przyjęta do rozporządzenia poprawka dokładnie określa tzw. „zadania niezbędne”. Są to zadania związane z:

– rejestracją stanu cywilnego;

– ewidencją ludności i dowodami osobistymi;

– pomocą społeczną;

– świadczeniem usług komunalnych;

– działaniem urzędów pracy, w tym w przedmiocie wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2;

– wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;

– decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska.

A co w praktyce?

Jak to wygląda w praktyce? Czy fizyczna obsługa petentów ruszyła w miejscowych urzędach? Tym bardziej, że z informacji, jakie otrzymaliśmy od naszego Czytelnika, w środę nie mógł on odebrać dowodu rejestracyjnego w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Starachowicach, dlaczego?

Starostwo Powiatowe w Starachowicach nie zmieniło zasad swojego dotychczasowego funkcjonowania.

– Z uwagi na zagrożenie koronawirusem, nadal podstawową formą kontaktu z urzędem pozostaje kontakt telefoniczny, drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem platformy ePUAP. Wyjątkiem są sprawy niezbędne z zakresu komunikacji i budownictwa, które od środy załatwia się osobiście, ale po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym – informują służby powiatu, dodając, że w sytuacjach wyjątkowych, możliwa jest osobista wizyta w starostwie, ale po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym.

Wyjątkiem są sprawy niezbędne, związane z: wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych oraz innych dokumentów komunikacyjnych; a także decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska.

Te sprawy od 22 kwietnia br. załatwiane są osobiście. Ale również po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznie dnia i godziny takiej wizyty w starostwie.

Wyjątkiem jest wydawanie dowodów i odbiór tablic rejestracyjnych, które odbywa się przez boczne wejście do Wydziału Komunikacji i Dróg – od strony pogotowia, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.

Szczegóły dotyczące obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym, jak również wykaz telefonów do starostwa powiatowego, podkreślając że w sprawach innych niż sprawy z zakresu komunikacji i budownictwa, podstawową formą kontaktu pozostaje nadal kontakt telefoniczny, elektroniczny oraz za pośrednictwem platformy ePUAP znajdą państwo w tabeli.
Urząd Miejski i urzędy gmin

W urzędach miejskim oraz urzędach gmin Brody, Mirzec, Pawłów i Wąchock tak naprawdę od 22 kwietnia niewiele się zmieniło dla mieszkańców. W większości te instytucje są zamknięte dla interesantów, nie ma możliwości bezpośredniego chodzenia po urzędzie, ale sprawy w konkretnym referacie, czy wydziale, są załatwiane na bieżąco, zwłaszcza te które dotyczą wydawania aktów zgonu czy urodzenia oraz ewidencji ludności.

Starachowice. Nadal obowiązuje głównie kontakt telefoniczny, mailowy i za pośrednictwem platformy internetowej, ale ci, którzy muszą osobiście załatwić sprawę w urzędzie mogą to zrobić.

Do tej pory otwarte było tylko jedno wejście, gdzie dyżurował pracownik i prosił konkretną osobę uprawnioną do załatwienia sprawy. Jak poinformowała Barbara Szymańska, sekretarz miasta, od poniedziałku, 27 kwietnia otwarte będą dwa wejścia, gdzie będą dyżurowali pracownicy.

– Kontakt nadal jest o tyle utrudniony, że interesanci nie chodzą w urzędzie, tylko schodzą do nich pracownicy. Sprawy są załatwiane na bieżąco, zwłaszcza te związane z ewidencja ludności czy wydawaniem aktów zgonu czy urodzenia – dodaje sekretarz miasta.

Wąchock. Podobnie jest w wąchockim Urzędzie Miasta i Gminy, który był i jest otwarty, ale nie ma możliwości poruszania się po urzędzie, tylko pracownik schodzi do petenta i obsługuje w konkretnych sprawach.

Mirzec. Od 22 kwietnia nic się nie zmienia dla mieszkańców. Urząd jest zamknięty, fizycznie nie można wejść do budynku, ale mieszkańcy są obsługiwani na bieżąco. Te sprawy i wnioski, które się da i kto ma taką możliwość należy kierować na maila, w sytuacjach wyjątkowych mieszkańcy obsługiwani są przy wejściu, gdzie jest również skrzynka podawcza.

Brody. Urząd Gminy nadal zamknięty dla mieszkańców. Kkontakt z pracownikami urzędu możliwy jest telefonicznie: 41 271-12-31, e-mail: [email protected] lub ePUAP: /BRODY/skrytka. Jeśli chodzi o Urząd Stanu Cywilnego: tylko rejestracja zgonu i spraw dot. dowodów osobistych. W sytuacjach niewymagających osobistego stawiennictwa, urząd zachęca do kontaktu zdalnego.

Pawłów. Wejścia do Urzędu Gminy nie ma, ale obsługa interesantów odbywa się bez zakłóceń i sprawy mieszkańców załatwiane są na bieżąco.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBielsko-Biała: koronawirus u starszych mieszkanek miasta
Następny artykułWandale zdewastowali zabytek dorabiając mu maseczkę chirurgiczną