Na drugim miejscu w Porcie Gdańsk pod względem tonażu jest drobnica, głównie skonteneryzowana. Terminale drobnicowe, w tym kontenerowy Baltic Hub, przeładowały 17,7 mln ton towarów (o 4,5 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego).
Obroty ładunków masowych w Porcie Gdańsk wyniosły ok. 2,6 mln t, a zboża – ponad 2 mln t. (spadek odpowiednio o blisko 1 proc. i 2,5 proc.). Największe spadki notują towary: ruda (o 62 proc.) i drewno (56 proc.).
Port Gdynia osiągnął w ciągu dziewięciu miesięcy 2024 roku 20,3 mln ton przeładunków. – Obserwujemy wyraźny wzrost w przeładunkach drobnicy, największej grupie towarowej pod względem tonażu, która osiągnęła wynik 11,9 mln ton, co stanowi 108,9 % dynamiki w stosunku do 2023 roku – podsumowuje prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Piotr Gorzeński.
Największy segment drobnicy stanowią przeładunki kontenerów, które zaliczyły 14,7 % skok w wielkości przeładunków, co przekłada się na dodatkowe 900 tys. ton. Przeładunki typu ro-ro i promowe mogą pochwalić się 5,5% wzrostem, tj. dodatkowymi 210 tys. ton. Przyczyniło się do tego m.in. otwarcie nowej linii ro-ro do Södertälje, której operatorem jest Lakeway Link.
Czytaj więcej
Przeładunki węgla i koksu wyniosły 949,3 tys. ton. Zboże utrzymuje wysoki poziom przeładunków, osiągając wynik 4,4 mln ton.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS