W odbywającej się w ramach konferencji “Edukacja, Ciało, Pismo” w czwartek (15 grudnia) debacie oksfordzkiej wzięła udział młodzież z I i IX LO w Bydgoszczy.
– Jestem zachwycony, takiej debaty doświadczałem po raz pierwszy – mówi dr hab. Daniel R. Sobota z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, współorganizator konferencji. – Chciałoby się, żeby taki sposób rozmowy stał się powszechny w przestrzeni publicznej. Młodzież jest znakomita!
Teza, którą drużyny próbowały obronić bądź obalić brzmiała: “Można osiągnąć mądrość bez znajomości pisma”
– Proponenci z I LO argumentowali za tezą, że można być mądrym bez znajomości pisma, powoływali się na szereg postaci historycznych i współczesnych. Oponenci z IX LO, odwołując się do dorobku nauk kognitywnych, teorii poznania, nauk biologicznych przekonywali, że jednak pismo jest niezbędne, by tak wykształcić aparat poznawczy, żeby podejmować racjonalne decyzje, żeby być mądrym – zdradza prof. Sobota.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS