A A+ A++

W Gdyni uczniowie liceum wskazują drogę w edukacji o sztucznej inteligencji, stając się ekspertami dla dorosłych. Ich inicjatywa “Dzisiaj Jutro, Pojutrze” zdobywa uznanie na ogólnopolskim poziomie, zmieniając podejście do nauczania i uczenia się w nowoczesnym świecie.

  1. Uczniowie z gdyńskiego III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi przeprowadzają innowacyjne szkolenia dla samorządowców.
  2. Projekt “Dzisiaj Jutro, Pojutrze” zdobył główną nagrodę w konkursie “Projektanci edukacji”.
  3. Wiceprezydent Gdyni, Bartosz Bartoszewicz, chwali projekt za innowacyjność i inspirujące podejście do edukacji.
  4. W ramach projektu opracowano Kodeks Etyki Uczniowskiej, nad którym pracowała grupa uczniów pod kierunkiem Anny Czernihowskiej-Tymoszyk.
  5. Młodzi eksperci stworzyli także raport podsumowujący prezentacje o sztucznej inteligencji, służący jako przewodnik dla odbiorców.

W Gdyni to młodzież licealna przejmuje ster edukacji, prowadząc dorosłych przez meandry sztucznej inteligencji. Projekt „Dzisiaj Jutro, Pojutrze”, realizowany przez uczniów III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi, zyskał ogólnopolskie uznanie, zdobywając jedną z głównych nagród w XIV edycji konkursu „Projektanci edukacji”. Niezwykłość tego przedsięwzięcia leży w zaangażowaniu młodzieży, która nie tylko głęboko rozumie technologię, ale także z pasją dzieli się swoją wiedzą, zmieniając tradycyjne role nauczyciela i ucznia.

Zespół młodych ekspertów, pod opieką Anny Rzepy, przygotował serię interaktywnych wykładów, które skupiają się na sztucznej inteligencji i jej zastosowaniach w edukacji. Niezwykle istotnym elementem projektu jest Kodeks Etyki Uczniowskiej, stworzony pod kierunkiem Anny Czernihowskiej-Tymoszyk. Ta inicjatywa podkreśla znaczenie odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii.

„To innowacyjny, bardzo ciekawy i inspirujący projekt. Jesteśmy dumni, że jego twórcami są właśnie gdyńscy uczniowie” – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. „Rzeczywistość, w której my dorośli, uczymy się od przedstawicieli młodszego pokolenia, to przyszłość edukacji, takiej jaką chcemy wdrażać w naszym mieście.”

Współczesna młodzież, wychowana w epoce cyfrowej, przekracza tradycyjne granice edukacji, stając się przewodnikami w świecie nowych technologii. Projekt „Dzisiaj Jutro, Pojutrze” nie tylko wyposaża uczestników w praktyczną wiedzę o sztucznej inteligencji, ale także inspiruje do refleksji nad etycznymi aspektami jej zastosowań. Inicjatywa ta jest dowodem na to, że przyszłość edukacji może być kształtowana przez młodych ludzi, gotowych dzielić się swoją wiedzą i pasją, otwierając drzwi do świata pełnego nowych możliwości.

Wg inf z: UM Gdynia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułСоюз КНДР и России: союзники пообещали “решительно ответить” на поставки оружия
Następny artykułLodu. Na głowę. Nie do szklanki