A A+ A++

Mitsubishi ogłosiło, że spodziewa się zakończyć bieżący rok fiskalny do marca 2021 r. stratą operacyjną na poziomie 140 mld jenów (ok. 1,33 mld dolarów). Gorszy wynik firma wiąże z konsekwencjami trwającej pandemii koronawirusa. Stąd Japończycy zdecydowali o poszukiwaniu oszczędności. W efekcie koncern planuje zatrzymać produkcję Pajero (w pierwszej połowie 2021 r.) i zamknąć fabrykę, w której powstaje ten model.

Następnym krokiem jest wstrzymanie premier nowych modeli na rynkach Europy, gdy obecne zakończą swój cykl życia.

– Na posiedzeniu zarządu Mitsubishi Motors Corporation podjęto decyzję o zamrożeniu wprowadzania nowych modeli na rynek europejski. Sprzedaż istniejących modeli będzie kontynuowana – powiedziała dziennik.pl Kinga Lisowska, manager ds. public relations MMC Car Poland. – Dodatkowo, kontynuowane będą działania posprzedażowe i serwisowe dla klientów, którzy korzystają z samochodów i usług Mitsubishi – wyjaśniła.

Co to oznacza dla kierowców w Polsce? Do wyboru pozostaje Space Star, ASX , Eclipse Cross, Outlander oraz hybrydowy Outlander PHEV ładowany z gniazdka i pikap L200. A w oczekiwaniu na ew. zmianę decyzji co do Europy Mitsubishi przez najbliższe trzy lata skupi się na rynkach Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Tajlandia, Wietnam, Filipiny itd.).

Mitsubishi Engelberg Tourer - taki ma być nowy Outlander?

Mitsubishi Engelberg Tourer – taki ma być nowy Outlander? / dziennik.pl

Kiedy nowy Outlander?

Premiera nowego Otlandera planowa wcześniej na 2020 rok zostanie przesunięta. Kolejna generacja tego SUV-a zadebiutuje w 2021 roku. A model z flagową technologią PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) pojawi się w 2022 roku.

Oto nowy SUV Mitsubishi. Japończycy stawiają na napęd, który uśmierci diesla?
Oto nowy SUV Mitsubishi. Japończycy stawiają na napęd, który uśmierci diesla?

Zobacz również

Jaki może być nowy Outlander? W Genewie w 2019 roku Mitsubishi pokazało model Engelberg Tourer PHEV – już wtedy nieoficjalnie mówiło się, że to prototyp najbliższy wersji produkcyjnej. Pod odważnie wystylizowaną karoserią zamknięto układ złożony się z dwóch silników elektrycznych – po jednym przy każdej osi. Przedni osiąga 85 kW, tylny 90 kW. A ich pracą steruje nowa odsłona układu kontroli napędu czterech kół Super All-Wheel Control (S-AWC). Pod maską kryje się jeszcze jednostka ben … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMoja woda. Dotacje na zbiorniki retencyjne
Następny artykułCzy pracodawca może żądać potwierdzenia legalnego pobytu pracownika w Polsce?