Z początkiem października rusza kampania informacyjna „Chcę zrozumieć”. W resorcie zdrowia tłumaczą, że akcja ma przekonać do szczepień przeciw COVID-19 tych, którzy mają wątpliwości. – Jak wynika z badań focusowych osoby nieprzekonane oczekują więcej przystępnych informacji na temat szczepionek. Dlatego wraz z kampanią uruchamiamy też stronę internetową gov.pl/chcezrozumiec – poinformowano.
Ministerstwo Zdrowia wylicza, że w pełni zaszczepionych jest już ponad 22,5 mln Polaków. Co więcej, w resorcie powołują się na wyniki badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, podając, że postawy osób sceptycznych wobec szczepień w czasie pandemii zmieniły się. Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, zrobiła to w 2021 roku przynajmniej jedną dawką. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 roku. Ponad połowa z nich przyjęła jednak przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jednak duża część Polaków ma wątpliwości. – Dlatego z początkiem października rozpoczynamy kampanię „Chcę zrozumieć” – argumentuje resort.
– Kampania „Chcę zrozumieć” ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – mówił Adam Niedzielski podczas konferencji inaugurującej kampanię.
Resort opracował filmowe spoty i materiały graficzne. Z kolei strona internetowa gov.pl/chcezrozumiec zawiera najważniejsze informacje o szczepionkach i szczepieniach. Ministerstwo argumentuje, że nie unika tam trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. – Jesteśmy przekonani, że otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi – podkreślono.
– Rozmawiałam z wieloma wątpiącymi, w tym rodzicami. Za większością decyzji o braku szczepienia krył się lęk. Kampania “Chcę zrozumieć” ma rozwiać wątpliwości, a tym samym przekonać niezdecydowanych rzeczową argumentacją – tłumaczyła dr Anna Lewandowska, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS