Takiego zniechęcenia wśród nauczycieli nie widziałam nigdy wcześniej. Nawet ci, którzy wcześniej pracowali z zapałem, są zrezygnowani. I chodzi nie tylko o kwestie finansowe, ale też o brak perspektyw na zmianę – mówi dyrektorka jednej z poznańskich szkół.
„Program Laboratoria Przyszłości, dofinansowanie wycieczek szkolnych w ramach Poznaj Polskę, rekordowe środki na rozwój infrastruktury oraz cyfrową edukację, wprowadzenie nowego przedmiotu historia i teraźniejszość, uproszczenie procedury awansu zawodowego, zwiększenie liczby specjalistów w szkołach” – tak wylicza swoje najważniejsze sukcesy Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki.
Szef resortu podsumował w ten sposób drugi rok swojego urzędowania. Pracujący w oświacie poznańscy dyrektorzy szkół, nauczyciele, pedagodzy i samorządowcy krytycznie patrzą na tę wyliczankę. Zauważają, że w Poznaniu ani jedna publiczna szkoła nie dostała dofinansowania na wycieczki, wprowadzony w szkołach średnich HiT za sprawą kontrowersyjnego podręcznika prof. Roszkowskiego stał się pośmiewiskiem, którego nie chcą bronić nawet uczący z tej książki historycy, a specjaliści w szkołach są fikcyjni, bo ministerstwo zlikwidowało dwuletnią wcześniej specjalizację i wszystkim pedagogom dało uprawnienia pedagogów specjalnych. Jedynym punktem, który jest oceniany pozytywnie, są działające od września tego roku Laboratoria Przyszłości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS