A A+ A++

Przez dwa tygodnie – od 12 do 25 lipca, krakowskie MPK testuje miniautobus elektryczny PEV6 marki King Long. To pierwsze testy tak małego autobusu zeroemisyjnego w Krakowie.

Fot. Magiczny Kraków

To okazja, aby elektrycznym autobusem przejechali się mieszkańcy takich rejonów miasta, jak Podgórki Tynieckie, Grębałów, Zesławice czy Rybitwy. Mały autobus kursuje bowiem tam, gdzie obecnie są wysyłane najmniejsze pojazdy, które w swojej flocie posiada MPK. Jest to więc linia nr 116 (Czerwone Maki P+R – Podgórki Tynieckie), 176 (Kostrze OSP – Bodzów), 180 (Os. Na Stoku – Grębałów), 198 (Mistrzejowice – Zakole) oraz rejon obsługiwany przez telebusa.

Dzień przed rozpoczęciem testów, 11 lipca, autobus PEV6, razem z innym, nieco większym autobusem PEV9 King Long, został zaprezentowany na placu przy Barbakanie.

– Dokładnie z tego miejsca ponad 10 lat temu wyjechały autobusy elektryczne, aby wozić mieszkańców Krakowa na pierwszej w Polsce regularnej linii obsługiwanej wyłącznie przez zeroemisyjne pojazdy. Od tego czasu do floty MPK dołączyło 121 elektryków, różnej długości – ok. 9 m, 12 m i przegubowe 18-metrowe – mówił podczas prezentacji Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA w Krakowie.

Dzięki testom miniautobusu, mieszkańcy przez najbliższe dwa tygodnie mogą korzystać z pojazdu zeroemisyjnego, o długości 6 m i wadze niecałych 5 ton. Dla MPK jest to też okazja, aby sprawdzić ten niewielki pojazd na trasach, gdzie nie mogą kursować większe autobusy elektryczne.

– Ten autobus to nie tylko nowoczesne rozwiązania technologiczne, ale także odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoi współczesny transport publiczny. To pojazd, który łączy w sobie ekologię, komfort i wydajność, oferując mieszkańcom Krakowa i turystom najwyższą jakość podróży – powiedział Paweł Dzikowski, prezes zarządu EV Motors sp. z o.o., wyłączny dystrybutor marki King Long.

Co wyróżnia miniautobus PEV6? Przede wszystkim małe rozmiary, dzięki którym autobus jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu w ciasnych uliczkach. Niskopodłogowa konstrukcja, która poza miejscem dla osoby na wózku inwalidzkim i wygodnie rozkładaną rampą, ma także miejsca dostępne z niskiej podłogi.

Zgodnie z informacją producenta, bateria bezkobaltowa, o pojemności 89 kWh, wykonana w najnowszej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa), gwarantuje wysoką skuteczność i żywotność, czego potwierdzeniem jest aż 8-letnia gwarancja. Szybki czas ładowania autobusu z mocą nawet 120 kW gwarantuje (przy zastosowaniu ładowarki o odpowiedniej mocy) naładowanie baterii w czasie poniżej 1 godziny.

Autobus jest także wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające pracę kierowcy, np. inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, system elektronicznych lusterek i kamer 360 stopni. Miniautobus pomieści jednocześnie 22 pasażerów, z czego 12 na miejscach siedzących.


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Marta Müller-Reczek


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2024-07-11


Data aktualizacji:

2024-07-12

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy Chrześcijanie staną się po śmierci fizycznego ciała “kosmitami” ? Zgodnie z teorią “Starożytnych astronautów” ?
Następny artykułW niedzielę kolejny pchli targ w Wieluniu