A A+ A++
Wiadomość
gry
14 czerwca 2021, 17:35

Minecraft ma otrzymać lepsze góry i jaskinie w drugiej części Caves & Cliffs Update. Jednakże pewien internauta postanowił sprawdzić, czy uda mu się zmienić „nieco frustrujący” system generowania rzek na bardziej wiarygodne rozwiązanie.

Pierwsza część wielkiej aktualizacji Minecrafta przyniosła ze sobą sporo nowości, ale gracze wciąż czekają na debiut pozostałych obiecanych zmian z Caves & Cliffs Update. Te uwzględnią modyfikacje generowania świata, dzięki czemu otrzymamy góry i jaskinie z prawdziwego zdarzenia. Jednakże niektórzy mają nadzieję na naprawienie przez studio Mojang innego elementu. Chodzi o bardziej „realistyczne” rzeki, takie jak w projekcie użytkownika Yelbuzz z serwisu Reddit przygotowanym z myślą o wersji 1.12 Minecrafta. Internauta udostępnił swoje dzieło na stronie GitHub.

Yelbuzz przeprogramował generator terenu, by woda spływała w bardziej wiarygodny sposób niż w obecnej wersji Minecrafta. Twórca myślał (i nadal myśli) też nad pewnymi dodatkami, na przykład szybką erozją gór przez rzeki oraz powstawaniem na ich końcu jezior poprzez podnoszenie się poziomu wody. To jednak kolejne i o wiele trudniejsze wyzwania, a przecież sam problem czasami dziwacznych „rzek” (o ile można je tak nazwać) wcale nie jest taki łatwy do rozwiązania.

Sposób Yelbuzza, choć zyskał mu poklask innych internautów (w tym prawie 45 tysięcy polubień), raczej nie poraża szybkością, a mówimy tu o bardzo niewielkim skrawku terenu. Zresztą obecna wersja programu nie poradziła sobie nawet z obszarem większym niż 300×300 bloków bez „zabijania” procesora. Dla porównania: na konsolach 7. generacji za „mały świat” uznawano taki o wymiarach 64×64 kawałki, czyli 1024 bloki szerokości i długości.

Problemem jest generowanie świata po wspomnianych kawałkach (o wymiarach 16×16 bloków), co uniemożliwia natychmiastowe wygenerowanie „trasy” rzeki (nie mówiąc już o tak błahej kwestii jak „czy rzeka może w ogóle być w tym miejscu”). Rozwiązaniem byłaby całkowita zmiana w tym systemie, by zawczasu częściowo generował cały teren i w ten sposób decydował o tym, jak będzie wyglądać rzeka. Niestety, łatwo zgadnąć, jak wpłynęłoby to na działanie gry.

Oczywiście nie można wykluczyć, że studiu Mojang uda się (być może z pomocą internautów pokroju Yelbuzza) znaleźć sposób na ominięcie – jak się zdaje – niemożliwego do rozwiązania problemu. Na razie jednak wciąż musimy się przekonać, jak wypadną inne zmiany w generowaniu świata Minecrafta. Efekty prac twórców poznamy wraz z debiutem drugiej części aktualizacji Caves & Cliffs pod koniec roku.

  1. Oficjalna strona gry Minecraft
  2. Nowy wymiar swobody – recenzja gry Minecraft
  3. Minecraft – poradnik do gry
  4. Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzwartek z Teatrem dla Dorosłych w Wilkowyjach: Triumwirat
Następny artykułXbox chwali się zestawem produkcji. Firma podkreśla: „gry zmieniają Twój świat”