Władze województwa chcą remontować linie kolejowe Śrem – Czempiń, Międzychód – Szamotuły, Gostyń – Kąkolewo oraz Wągrowiec – Rogoźno – Czarnków. Nie rezygnują też z budowy nowej trasy Konin – Turek. Koszt tych pięciu inwestycji to ponad 2,2 mld zł.
Wszystkie projekty zostały zgłoszone do rządowego programu Kolej Plus. To pomysł na zapewnienie połączeń kolejowych do miast, które obecnie takiej komunikacji nie mają. Nowe szlaki kolejowe połączą miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców z ośrodkami wojewódzkimi. Może to być zarówno rewitalizacja zamkniętej linii, jak i budowa zupełnie nowej. Rząd deklaruje pokrycie 85 proc. kosztów inwestycji, samorządy dokładają 15 proc.
Pięć projektów z Wielkopolski
W połowie 2021 r. samorząd woj. wielkopolskiego zlecił opracowanie studiów opłacalności pięciu linii kolejowych. Chodzi o rewitalizacje istniejących kiedyś linii Śrem – Czempiń (półtora roku temu szacunkowy koszt wynosił 313 mln zł), Gostyń – Leszno (140 mln zł), Międzychód – Szamotuły (350 mln zł), Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec (400 mln zł) oraz budowę całkowicie nowego odcinka z Konina do Turku (550 mln zł).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS