A A+ A++

Z końcem marca inwestycja Angel Green wkroczyła w kolejny etap prac. Na terenie budowy przy ulicy Prądnickiej w Krakowie rozpoczęto prace ziemne.

Autor: housemarket.pl 31 marca 2021 14:26

Angel Green to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce – nowoczesne budownictwo ma się łączyć w spójny sposób z bogatą roślinnością. Szczególnie ciekawym elementem będą innowacyjne rozwiązania zarządzania zielenią opracowane przez światowej klasy agencję – Gillespies – specjalizującą się w tym segmencie architektury. Zielony projekt mieszkalno-usługowy zostanie zlokalizowany blisko ścisłego centrum miasta na dotychczas niezagospodarowanych terenach poprzemysłowych.

Rozpoczęcie robót budowlanych z wykorzystaniem sprzętu wysokościowego – to kolejny, od dawna zapowiadany etap inwestycji powstającej przy ulicy Prądnickiej. Wszystkie prace inwestor prowadzi zgodne z ostatecznym i prawomocnym pozwoleniem na budowę, wydanym 27 lutego 2008 roku przez Prezydenta Miasta Krakowa oraz pozwoleniem zamiennym z dnia 15 lipca 2019 roku.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kupując realizowaną inwestycję w 2018 roku firma Angel Poland Group bazowała na dostarczonych przez stronę sprzedającą dokumentach, z których wynika, że budowa może być kontynuowana bez przeszkód, w oparciu o uzyskane zgody, pozwolenia i decyzje. Przy tego typu inwestycji rozpoczęcie prac z użyciem sprzętu wysokościowego jest naturalne.

Potrzebna przebudowa lądowiska. Powodem nowe przepisy

Na początku ubiegłego roku władze szpitala zwróciły uwagę, że realizowana inwestycja koliduje z korytarzem nalotu śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na lądowisko znajdujące się przy Szpitalu Miejskim Specjalistycznym imienia Gabriela Narutowicza. Problem wziął się stąd, że projekt lądowiska z 2012 roku, zamówiony wówczas przez Dyrektor szpitala, błędnie pominął trwającą obok budowę. Deweloper ustalił, że niewątpliwie najszybszym i najprostszym rozwiązaniem tej sprawy jest delikatna korekta obecnej trasy nalotu śmigłowców.

Od 10 miesięcy przedstawiciele dewelopera próbowali rozwiązać ten problem oferując swoją pomoc. Kolejne spotkania z dyrekcją szpitala, a następnie Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym i przedstawicielami miasta dawały realną szansę na szybkie i dobre dla wszystkich rozwiązanie problemu. LPR – jako jedyny użytkownik lądowiska – potwierdziło bowiem, że możliwe jest wykonanie prostej korekty nalotu i zaakceptowało koncepcję dewelopera. Warto podkreślić, że ta zmiana nie wpłynęłaby w żaden sposób na funkcjonowanie szpitalnego oddziału ratunkowego ani na możliwość i częstotliwość wykonywania operacji lotniczych.

Już dziś obiekt ten nie spełnia zresztą wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 czerwca 2019 roku w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego. Obiekt wymaga gruntownej modernizacji. Firma Angel Poland Group zaproponowała, że na swój koszt wykona wartą ponad pół miliona złotych przebudowę, która dostosuje lądowisko do nowych przepisów. Dodatkowo deweloper zobowiązał się uwzględnić zmiany w zakresie nalotu. Wydawało się, że w ten sposób przełamany zostanie impas w tej sprawie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMuzealny eksponat online: Wochenschrift für Brauerei – Tygodnik dla browarów
Następny artykułWęgry. Media chcą dostępu na oddziały covidowe. “Służą do leczenia, a nie kręcenia filmów”