A A+ A++

W niedzielę w Świdniku już po raz ósmy odbył się Charytatywny Bieg Mikołajkowy. Tym razem biegacze i chodziarze nordic walking, a frekwencja była rekordowa, pobiegli i pomaszerowali dla sześcioletniej Lenki, chorującej na dziecięce porażenie mózgowe.

Na starcie stanęło kilkaset osób przebranych w stroje Mikołajów, elfów, śnieżynek i reniferów. Do pokonania mieli tradycyjną, ok. 5-kilometrową trasę ulicami Świdnika ze startem i metą przed kinem LOT. Uiszczona przez każdego z uczestników opłata startowa, podobnie jak dochód z towarzyszącego imprezie kiermaszu i wpłaty od darczyńców i sponsorów, a tych jak zwykle nie brakowało, zostały przekazane na leczenie 6-letniej Lenki Wargulak.

– Dziewczynka codziennie wraz z rodzicami zmaga się ze skutkami choroby, spędzając godziny na ćwiczeniach i rehabilitacji. Jak wszystkie dzieci chce być aktywna, bawić się i rozrabiać, lecz nie do końca rozumie dlaczego nie zawsze może tak robić. Aby Lenka dogoniła swych rówieśników potrzebne są środki na rehabilitację, ortezy, specjalistyczne buty i odpowiedni sprzęt, opiekę medyczną oraz wymagane zabiegi – mówi Agnieszka Jakubczyk-Latała ze Stowarzyszenia Biegający Świdnik, organizującego bieg we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Świdniku.

– Każda edycja to kolejny szczytny cel wyznaczony przez Stowarzyszenie Biegający Świdnik, realizowany przez setki osób, łączących sport z bezinteresowną pomocą – przypomina Ewa Pietrzyk, prezes stowarzyszenia Biegający Świdnik, dziękując w imieniu swoim, Lenki i jej rodziców wszystkim uczestnikom Biegu, sponsorom, darczyńcom i osobom zaangażowanym w jego przygotowanie i realizację. ZM

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJust like covid, the vast majority of mumps cases occur among the vaccinated
Następny artykułBurger King reklamuje McDonald’s. Zaskakująca współpraca konkurentów