Marczyk i Gospodarczyk skupią się w sezonie 2024 przede wszystkim na startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Oznacza to trzy rundy szutrowe – Rajd Węgier, Rajd Skandynawii i Rajd Estonii oraz pięć rund asfaltowych – Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Rzymu, Rajd Barum, Rali Ceredigion oraz Rajd Śląska. Załoga ORLEN Team zna cykl ERC, gdyż startowała tam w sezonach 2020 oraz 2021. Bogatsi o doświadczenia z mistrzostw świata będą chcieli powalczyć o najwyższe lokaty.
Decyzja o powrocie do cyklu ERC po dwóch latach spędzonych w mistrzostwach świata może wydawać się zaskakująca. Mikołaj Marczyk podkreśla, że wszystko zostało gruntownie przemyślane:
Jedyne, co mogę wskazać, to szczerą genezę naszej decyzji. Mogliśmy pozwolić sobie na kolejny sezon w WRC natomiast to znów nie byłby pełny sezon a 6 z 7 imprez WRC2. Zazwyczaj nie mogliśmy wybierać rajdu spoza Europy. Jechaliśmy imprezy najbardziej uzasadnione ekonomicznie. Po raz kolejny staliśmy przed wyborem: czy zrobić sezon mistrzostw świata trochę nie na takich zasadach jakbyśmy chcieli czy też spróbować zawalczyć ambitnie w Mistrzostwach Europy zachowując kilka startów w mistrzostwach świata – opisuje nasz kierowca.
Panowie w startowych planach mają osiem rund mistrzostw Europy. W kalendarzu nie brakuje nowych imprez:
Pojedziemy już w kwietniu w pełni szutrowy Rajd Węgier w okolicach Balatonu. Nigdy tam nie byliśmy. To będzie nowe wyzwanie. Będzie też Rajd Skandynawii czyli dawny zimowy rajd Szwecji. Teraz impreza odbędzie się w lipcu na szybkich szutrach. W kalendarzu jest też asfaltowy rajd w Walii. Zobaczymy co pokaże sezon, ale ja jestem pełen nadziei. Przejechaliśmy dużo rund Mistrzostw Świata, które nas zahartowały. Imprezy ERC są nieco krótsze, bo mają około 200 km OS-owych. Sił powinno wystarczyć do walki o czołowe lokaty – wyliczał Szymon Gospodarczyk.
Nasza rajdowa załoga powalczy też na kilku dobrze sobie znanych trasach jak Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Estonii, Rajd Barum w Czechach czy włoski rajd Roma di Capitale. Do tego zamykający sezon ERC Rajd Śląska:
Ten rajd znamy bardzo dobrze. Pamiętam go jeszcze z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska gdy jeździłem w rajdach okręgowych. Później rywalizowaliśmy tam podczas Mistrzostw Polski. Będą więc nowości i dużo wyzwań przed nami ale mamy też kilka mocnych kart w naszej talii. Liczę, że dobrze je wykorzystamy – mówi Miko Marczyk.
12.04-14.04 – 5. Rajd Węgier, Veszprem
02.05-04.05 – 48. Rajd Wysp Kanaryjskich, Las Palmas
13.06-15.06 – 2. Rajd Skandynawii, Karlstad
05.07-07.07 – 14. Rajd Estonii, Tartu
26.07-28.07 – 12. Rajd Rzymu, Fiuggi
16.08-18.08 – 53. Rajd Barum, Zlin
30.08-01.09 – 4. Rali Ceredigion, Aberystwyth
11.10-13.10 – 8. Rajd Śląska, Katowice
27.06-30.06 – 80. ORLEN Rajd Polski, Mikołajki (WRC)
17.10-20.10 – 2. Rajd Europy Centralnej, Karpfham (WRC)
Grudzień – Rajd Barbórka, Warszawa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS