A A+ A++

Powstaną nowe stacje Ostrowskiego Roweru Miejskiego. O planach rozbudowy systemu opowiedział wiceprezydent miasta Mikołaj Kostka. Podczas styczniowej sesji wskazał kilka lokalizacji, w których w przyszłości mają stanąć jednoślady.

Ostrowski Rower Miejski to jedna z tych inicjatyw, która spotkała się ze sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Każdego roku jednoślady wypożyczane są tysiące razy. Mimo że system istnieje od kilku lat, nie każdy może z niego w łatwy sposób skorzystać. Problemem bywają odległości do najbliższych stacji. Zwróciły na to uwagę osoby mieszkające przy ul. Klasztornej, które podkreślają, że do najbliższej stacji mają ok. 1,5 km. „Zmniejsza to możliwości komunikacyjne mieszkańców jakkolwiek sporego osiedla, szczególnie w weekendy i popołudniami, kiedy siatka połączeń autobusów jest mniejsza” – napisał Jakub Paduch w interpelacji, którą przedstawił podczas styczniowej sesji rady miejskiej.

Wiceprezydent Mikołaj Kostka zdradził w odpowiedzi, że system zostanie rozbudowany. Jak podkreślił, w czerwcu 2021 roku urząd korespondował w tej sprawie z operatorem, a więc firmą Nextbike. – Na przełomie tego i poprzedniego roku poprosiliśmy o aktualizację dla dwóch wariantów, czyli kosztorysu stacji na własność i przygotowania zaktualizowanego kosztorysu w wariancie dzierżawy dodatkowej stacji rowerowej – wyjaśnił.

Stacja składająca się z terminala, 12 stojaków i ośmiu rowerów miejskich przy posiadaniu jej na własność to koszt – jak zdradził – rzędu 65 708 zł netto. Montaż, wdrożenie oraz eksploatacja ze strony operatora to kwota rzędu 3 126 zł netto miesięcznie dla jednej takiej stacji. – Mówię o tym dlatego, że będzie trzeba te środki finansowe uwzględnić. Państwo radni bardzo często doszukują się także w wydatkowaniu poszczególnych spółek miejskich pozycji, które w państwa ocenie są mniej lub bardziej nieuzasadnione. Oceniacie też wyniki finansowe spółek. Natomiast zakup takiej czy kolejnych stacji rowerów, gdybyśmy kontynuowali proces wdrażania go przez spółki miejskie, wpływałby także na tę stronę wydatków – zaznaczył.

Podkreślił jednak, że system roweru miejskiego zostanie rozbudowany. Z jego wystąpienia wynikało, że urząd ma szerszy plan na rozwój tej formy komunikacji na terenie Ostrowa, a w jego skład ma wejść stacja m.in. właśnie w okolicach ul. Klasztornej. – To nie tylko ta lokalizacja, o której mówił pan radny. Dzisiaj jeszcze nie przesądzamy, ile ich przybędzie. Natomiast takie kluczowe lokalizacje, które zostały przez nas wskazane także w odpowiedzi na bardzo liczne postulaty ze strony mieszkańców, środowisk społecznych itd. to osiedla: Zacisze Zębców, Zacharzew w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły podstawowej, przy szpitalu powiatowym, wskazana przez pana radnego Klasztorna/Kamienna, jak i przy targowisku przy ul. Witosa – wymienił wiceprezydent Kostka.

Macie pomysł, gdzie jeszcze powinny stanąć stacje Ostrowskiego Roweru Miejskiego? Napiszcie w komentarzach. Być może władze miasta wezmą te propozycje pod uwagę.

– – –

Pierwsze dwie stacje miejskiego systemu rowerowego powstały w 2017 roku (20 jednośladów) i spotkały się z pozytywną oceną mieszkańców. W kolejnych latach rozbudowywano go o następne lokalizacje. W minionym sezonie do dyspozycji było 121 rowerów w 13 stacjach. Pierwsze dwie godziny jazdy były za darmo. Ten czas został wyraźnie skrócony (z czterech do dwóch godzin) po licznych aktach wandalizmu ze strony części użytkowników.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent Chorwacji zagroził wycofaniem żołnierzy z NATO. Stanowisko rządu jest zupełnie inne
Następny artykułIga Świątek szczerze o emocjach na korcie i poza nim