Tylko w poniedziałek (19 grudnia) do Komendy Powiatowej Policji w Limanowej zgłosiło się troje mieszkańców Limanowszczyzny, którzy padli ofiarą internetowych oszustów, działających poprzez różne metody.
W pierwszym przypadku jako poszkodowana zgłosiła się kobieta. Jak przekazała mundurowym, nieznany sprawca w bliżej nieustalonych okolicznościach doprowadził do niekorzystnego rozporządzenie jej mieniem, przez co jej faktura za telefon zwiększyła się o kwotę 240 zł. Niewykluczone, że był to efekt wiadomości tekstowych premium lub oddzwonienia na nieodebrane połączenie z numeru z tzw. egzotycznych krajów.
Druga z zarejestrowanych spraw to popularne w ostatnich miesiącach oszustwo na BLIK. Według poniedziałkowego zgłoszenia, nieustalony sprawca za pośrednictwem przejętego konta w mediach społecznościowych wyłudził od kobiety kod BLIK, umożliwiający dokonanie transakcji. Straty powstały wskutek tego przestępstwa wyniosły 1 tys. zł.
Ostatnie z oszustw zostało dokonane za pośrednictwem internetowego portalu ogłoszeniowego. W tym przypadku sprawca wprowadził pokrzywdzonego w błąd co do zamiaru sprzedaży konsoli do gier. Niedoszły klient pieniądze przelał na konto oszusta, a konsoli nie otrzymał. Straty wniosły 595 zł.
Podkreślając, że takie przypadki są bardzo częste, a w części spraw bardzo trudno namierzyć sprawcę, policja apeluje o ostrożność.
O tym, jak nie dać się oszukać lub okraść przed świętami, pisaliśmy TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS