A A+ A++

Tylko w poniedziałek (19 grudnia) do Komendy Powiatowej Policji w Limanowej zgłosiło się troje mieszkańców Limanowszczyzny, którzy padli ofiarą internetowych oszustów, działających poprzez różne metody.

W pierwszym przypadku jako poszkodowana zgłosiła się kobieta. Jak przekazała mundurowym, nieznany sprawca w bliżej nieustalonych okolicznościach doprowadził do niekorzystnego rozporządzenie jej mieniem, przez co jej faktura za telefon zwiększyła się o kwotę 240 zł. Niewykluczone, że był to efekt wiadomości tekstowych premium lub oddzwonienia na nieodebrane połączenie z numeru z tzw. egzotycznych krajów. 

Druga z zarejestrowanych spraw to popularne w ostatnich miesiącach oszustwo na BLIK. Według poniedziałkowego zgłoszenia, nieustalony sprawca za pośrednictwem przejętego konta w mediach społecznościowych wyłudził od kobiety kod BLIK, umożliwiający dokonanie transakcji. Straty powstały wskutek tego przestępstwa wyniosły 1 tys. zł. 

Ostatnie z oszustw zostało dokonane za pośrednictwem internetowego portalu ogłoszeniowego. W tym przypadku sprawca wprowadził pokrzywdzonego w błąd co do zamiaru sprzedaży konsoli do gier. Niedoszły klient pieniądze przelał na konto oszusta, a konsoli nie otrzymał. Straty wniosły 595 zł. 

Podkreślając, że takie przypadki są bardzo częste, a w części spraw bardzo trudno namierzyć sprawcę, policja apeluje o ostrożność.

O tym, jak nie dać się oszukać lub okraść przed świętami, pisaliśmy TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułReaktywacja Towarzystwa Dramatycznego w MCK Sokół
Następny artykułHarcerze wędrowali z Betlejemskim Światłem Pokoju