787 sklepów Lidl Polska dołączyło do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Łącznie za pośrednictwem POP-ów paczki można nadawać i odbierać już w ponad 12 tysiącach miejsc w całym kraju.
Zakończył się proces uruchamiania usługi POP DHL we wszystkich sklepach Lidl Polska. Podpisana w sierpniu 2021 r. umowa z siecią Lidl Polska zakładała stopniowe przyłączanie sklepów (ok. 100 lokalizacji tygodniowo) do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Od 25 października klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki już we wszystkich sklepach Lidla w Polsce. Dzisiaj DHL Parcel rozpoczyna także kampanię informacyjną do klientów o pokryciu POP-ami całej sieci Lidla.
O możliwości nadania bądź odbioru przesyłki w sklepie informują specjalne oznaczenia na wejściu oraz przy wyznaczonej kasie, która pełni funkcję POP DHL.
Współpraca z siecią Lidl Polska wpisuje się w strategię DHL Parcel Polska, która zakłada dynamiczne rozszerzanie sieci Punktów Obsługi Paczek jako uzupełnienie tradycyjnej formy nadawania i odbioru paczek z domu z bezpośrednim udziałem kuriera.
Rozwój POP DHL jest także konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich
w Polsce. Dynamiczne rośnie popularność samodzielnej formy nadania bądź odbioru paczki, a POP-y doskonale spełniają to oczekiwanie.
– „Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z Punktów Obsługi Paczek jest bardzo wysoki. Notujemy najwyższy poziom polecenia w branży – ponad 76, mierzony wskaźnikiem NPS. Infrastruktura POP DHL rozciąga się na cały kraj, a według badania przeprowadzonego przez naszą firmą ponad połowie odbiorców dotarcie to punktu zajmuje mniej niż 5 minut” – mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel.
Niestety w Międzyrzeczu z POP DHL w sklepie LIDL przy ul. Mieszka I będziemy musieli trochę poczekać ze względu na rozbudowę pawilonu. Ze względu na modernizację sklep, zgodnie z deklaracjami zamknięty będzie od 20 października do 24 listopada. Ponowne otwarcie nastąpi w czwartek 25 listopada.
Gęsta sieć nie jest jedyną zaletą POP-ów. Równie ważne są inne korzyści, które powodują, że klienci chcą z nich korzystać. Po pierwsze, bardzo długi czas przewidziany na odbiór przesyłki. Klienci mają aż 7 dni na jej odbiór. Po drugie, godziny w jakich można to zrobić. W przeważającej większości są to miejsca, w których odbiór paczki jest możliwy w godzinach od 6:00 do 23:00.
Atrybutem POP-ów jest również elastyczna forma rozliczenia przesyłki za pobraniem – kartą lub gotówką. Dodatkową zaletą jest stała temperatura przechowywania paczki, co przy zmiennych warunkach atmosferycznych ma znaczenie,
szczególnie gdy przesyłka zawiera produkty wrażliwe na zmianę temperatury, np. kosmetyki.
Poza siecią Lidla POP-y działają także w innych dużych sieciach handlowych, takich jak Żabka, abc, Biedronka, Kaufland czy Stokrotka, a także salonach prasowych Inmedio oraz stacjach benzynowych Shell i Moya.
Całość działań wdrożeniowych we współpracy z siecią Lidl Polska koordynował Pointpack, integrator oraz partner technologiczny budujący rozwiązania IT oraz oferujący usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
* * *
DHL Parcel zapewnia szeroki zakres krajowych i międzynarodowych usług kurierskich, a także rozwiązania w zakresie nadań, monitorowania i doręczania przesyłek. DHL Parcel jest częścią czołowego koncernu w branży przesyłek pocztowych i logistyki – Deutsche Post DHL Group. Firma zatrudnia blisko 400 tys. osób na całym świecie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS