Dżakarta, Indonezja, 22 stycznia 2020 r. /PRNewswire/ — Jako organizacja zrzeszająca graczy na indonezyjskim rynku umeblowania Stowarzyszenie Branży Meblarskiej i Rzemieślniczej w Indonezji (HIMKI) regularnie organizuje wydarzenia promujące rozwój branży na rynku lokalnym i międzynarodowym. Jednym z dorocznych wydarzeń organizowanych przez HIMKI są Międzynarodowe Targi Mebli w Indonezji (IFEX), które z pomyślnością przedstawiają i promują wysokiej jakości indonezyjskie meble globalnej publiczności. W dniach 12 do 15 marca 2020 r. w budynku międzynarodowych targów w Dżakarcie HIMKI i Dyandra Promosindo zorganizują największą wystawę mebli B2B w Indonezji i w całym regionie.
Branża meblarska jest ciągle uznawana za jedną z podstaw rozwoju gospodarczego Indonezji. Branża jest źródłem zatrudnienia, a jej zapotrzebowanie na zasoby ludzkie ciągle rośnie. Dane indonezyjskiego ministerstwa przemysłu wykazują wzrost w wartości eksportowej mebli. W zeszłym roku wartość eksportu indonezyjskich mebli wyniosła 1,69 miliarda dolarów. Średnio branża doświadcza wzrostu o 4% rocznie.
Indonezyjska branża meblarska ma nadal rosnąć, biorąc pod uwagę szereg zalet kraju, jak na przykład dobry dostęp do siły roboczej i powszechność surowców. Na dzień dzisiejszy obszary leśne w Indonezji zajmują 120 milionów hektarów, z czego 12 milionów hektarów to lasy produkcyjne. Indonezja jest także znana jako największy na świecie producent rattanu z dostępem do 312 typów rattanu w branży.
„Branża meblarska Indonezji potrzebuje ciągłych innowacji pod względem projektów, technologii, strategii marketingowych i obsługi posprzedażowej w celu zapewnienia wysokiego poziomu satysfakcji klientów” – skomentował Soenoto, przewodniczący HIMKI. Eksport mebli z Indonezji jest ciągle w tyle za Wietnamem, który obecnie zajmuje 7. pozycję. W skali światowej rynek eksportu mebli dominują Chiny, a następnie Niemcy, Włochy, Polska i USA.
Możliwość zwiększenia eksportu
Targi IFEX przyciągają tysiące nabywców i gości i są bardzo dobrą okazją dla lokalnych graczy do zaprezentowania najlepszych produktów międzynarodowej publiczności. W zeszłym roku na targach IFEX zawitało 12 tysiące gości, a poziom transakcji przeprowadzonych na miejscu wyniósł 370 milionów dolarów.
Jednym z celów targów IFEX 2020 jest wykorzystanie luki na rynku amerykańskim pozostawionej przez Chiny w wyniku wojny handlowej między krajami. Poza Europą USA jest jednym z kluczowych rynków docelowych w eksporcie indonezyjskich mebli. Organizacja HIMKI zachęca graczy rynkowych do wypracowania odpowiedniej strategii na podbicie amerykańskiego rynku, na którym jak dotychczas dominowały produkty z Chin.
Źródło: PT. Dyandra Promosindo
KONTAKT:
Maulana Jaelani
Dyandra Promosindo
tel. +62-85840030371
e-mail: [email protected]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS