To jedna z najbardziej spektakularnych historii startupowych z udziałem Polaków. W styczniu 2022 r. Mateusz Staniszewski i Piotr Dąbkowski założyli start-up, który z pomocą AI miał ułatwić tworzenie syntetycznej mowy, klonowanie głosu, a docelowo także automatyczny dubbing. W styczniu 2023 r. zaprezentowali swój pierwszy produkt, który w ciągu zaledwie dwóch miesięcy przyciągnął na ich platformę milion użytkowników. A w styczniu 2024 r. zebrali 80 mln dol. finansowania w rundzie B – poprowadzonej przez fundusz Andreessen Horowitz i przedsiębiorców Nata Friedmana i Daniela Grossa, a także przy udziale funduszy Sequoia Capital i SV Angel. W efekcie w niecałe dwa lata ElevenLabs zostało jednorożcem, firmą wycenianą na co najmniej miliard dolarów. – Nasza ambicja pozostaje niezmienna. Chcemy zmienić sposób interakcji z treściami poprzez przełamywanie barier językowych i komunikacyjnych – mówi Mateusz Staniszewski. W ciągu roku użytkownicy ElevenLabs wygenerowali treści audio o czasie trwania ponad 100 lat, organizacja rozrosła się z 5 do 40 osób, a z jej technologii korzystają pracownicy 41 proc. firm z listy Fortune 500.
Zadowolony jak Polak
Polacy są drugą najbardziej zadowoloną z życia nacją w Unii Europejskiej.
Fot.: Getty Images
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS