Microsoft ogłosił wprowadzenie Microsoft Viva – nowego serwisu przeznaczonego do pracy zdalnej. Z Vivy można korzystać już od dzisiaj, a sama platforma ma cyklicznie otrzymywać dodatkowe funkcje.
Microsoft Viva ma być alternatywą dla intranetów, czyli wewnętrznych sieci, w których znajdują się różne wewnętrzne zasoby i dokumenty dla pracowników. Viva ma oferować integrację z SharePointem, komunikatorem Yammer i innymi narzędziami Microsoftu.
Microsoft stworzył Vivę ze świadomością, że nawet jeśli pandemia się skończy, część pracowników będzie nadal pracować z domu bądź w trybie hybrydowym. Dlatego też, zdaniem amerykańskiego giganta muszą mieć oni dostęp do ważnych firmowych narzędzi za każdym razem – tak, aby czuć się jej częścią.
Viva oparta jest o platformę Microsoft 365 i może integrować się z Microsoft Teams. Viva podzielona jest na kilka części: Viva Connections pozwola przeglądać wewnętrzną komunikację i wiadomości dla pracowników. Viva Learning to natomiast moduł szkoleniowy, której uzupełnieniem jest Viva Topics, czyli baza firmowej wiedzy – pewnego rodzaju wikipedia.
Jest jeszcze Viva Insights, czyli miejsce, w którym menedżerowie mogą przeglądać dane dotyczące pracy swoich pracowników, aby ustalić, czy np. grozi im wypalenie. Kierownicy otrzymują tutaj dane z narzędzi i serwisów Microsoftu, tak aby np. promować dobre praktyki w pracy (np. wyłączanie powiadomień po jej zakończeniu) i redukować te negatywne. Przynajmniej w założeniu.
Dane, jakie widzą są jednak anonimowe, a więc menedżerowie nie są w stanie się dowiedzieć, którego z pracowników go dotyczą.
Z platformy Viva można korzystać już teraz, a w przeciągu 2021 r. otrzyma również nowe funkcje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS