A A+ A++

Funkcja DirectStorage API jest interfejsem programowalnym, zapowiedzianym niedawno przez firmę Microsoft dla nadchodzącego nowego systemu Windows 11. Umożliwia ona bezpośrednią komunikację pamięci masowej z kartą graficzną (z pominięciem procesora). Dzięki temu karta graficzna będzie mogła zajmować się dekompresją danych wysyłanych z dysku, odciążając tym samym procesor. Rozwiązanie ma przynieść odczuwalne korzyści dla graczy, w postaci szybszego uruchamiania się gier, ich większej płynności, czy też szybszego wczytywania poszczególnych poziomów. Firma Microsoft początkowo ustaliła, że dysk, który będzie mógł korzystać z tej funkcji, powinien posiadać co najmniej 1 TB pamięci. Obecnie okazuje się jednak, że Microsoft z pomysłu zrezygnował.

Firma Microsoft decyduje się na usunięcie wymogu posiadania przez dyski SSD NVMe min. 1 TB pamięci, potrzebnego do obsługi funkcji DirectStorage.

Microsoft usuwa wymóg posiadania 1 TB pamięci przez dyski SSD NVMe, do obsługi  funkcji DirectStorage API [1]

Windows 11 wymusi posiadanie kamerki internetowej. Już w 2023 ma ją mieć każdy laptop oraz urządzenie all-in-one

Powyższy wymóg odnoszący się do dysków SSD NVMe wywołał wśród niektórych osób wiele kontrowersji, jednak na szczęście w ostateczności firma Microsoft zadecydowała, że w oficjalnej specyfikacji nadchodzącego nowego systemu Windows 11 usunie pozycję mówiącą o tym, że dysk SSD NVMe do obsługi funkcji DirectStorage API musi posiadać min. 1 TB pamięci. Aby jednak móc korzystać z tego interfejsu pozostaje konieczność posiadania dysku z obsługą tzw. Standard NVMe Express Controller, a także karty graficznej z funkcją DirectX12. Ponadto GPU musi potrafić obsłużyć Shader Model 6.0.

Microsoft usuwa wymóg posiadania 1 TB pamięci przez dyski SSD NVMe, do obsługi  funkcji DirectStorage API [2]

NVIDIA A100 PCIe 80 GB – prezentacja najmocniejszego akceleratora oraz omówienie techniki GPUDirect Storage

NVIDIA już w zeszłym roku zapowiedziała technologię o nazwie RTX IO, która pozwoliłaby na bezstratną kompresję danych przez kartę graficzną, aby zoptymalizować wykorzystanie dysków SSD. Technologia ta musi zostać zaimplementowana w połączeniu z DirectStorage, aby oprócz zapewnienia większego dostępu pomiędzy pamięcią masową systemu a pamięcią VRAM, wykorzystać GPU do kompresji tych plików i jeszcze bardziej przyspieszyć cały proces. Według Zielonych, RTX IO nie powinien mieć żadnych ograniczeń co do wielkości pamięci dysków SSD i DirectStorage. Okazuje się, że wątpliwości te ostatecznie podzielał sam Microsoft, stąd decyzja o zniesieniu bariery jednego terabajta. Użytkownik nie będzie więc musiał juz martwić się o wielkość pamięci masowej swojego dysku SSD, aby skorzystać z DirectStorage w Windows 11.

Źródło: Guru3D

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBasen w Chwałowicach już działa. Tłumów na razie nie ma
Następny artykułPrace nad Super Smash Bros. Ultimate zostaną zakończone do końca roku. Kazuya na pełnej prezentacji