API Microsoft DirectStorage obiecuje ultraszybkie czasy ładowania w grach na PC, podobne do tego, jakiego doświadczają użytkownicy konsol Xbox Series i PlayStation 5 od dwóch lat. Ponieważ pierwsza gra obsługująca DirectStorage przygotowuje się do premiery, test porównawczy pokazuje rzeczywisty wzrost wydajności, jakiego możemy się spodziewać.
Testy przeprowadzone przez PC Games Hardware pokazują, że interfejs API DirectStorage od Microsoftu może pomóc dyskom SSD NVMe ładować zasoby znacznie szybciej niż dyski SSD SATA. Oferują również ogromne zalety w ramach dekompresji opartej na GPU w porównaniu z dekompresją CPU.
Testy pokazują, że interfejs API DirectStorage od Microsoftu może pomóc dyskom SSD NVMe ładować zasoby znacznie szybciej niż dotychczas.
Portal uruchomił publicznie dostępne demo Micrisoft DirectStorage ładujące Avocado na dysku SSD SATA, dysku SSD PCIe 3.0 NVMe i PCIe 4.0 NVMe. Porównano również prędkości dekompresji między trzema procesorami graficznymi i procesorem – AMD Radeon RX 7900 XT, Intel Arc A770, Nvidia GeForce RTX 4080 i Intel i9-12900K 5,2 GHz.
Poniższy wykres przedstawia szybkość transferu każdej konfiguracji sprzętowej w GB/s, pokazując średni wynik z pięciu testów. Dyski SSD NVMe działały tutaj kilka razy szybciej niż dyski SSD SATA, a PCIe 4.0 miało niewielką przewagę nad PCIe 3.0. Być może najdziwniejsze jest to, że A770 przewyższa RX 7900 XT i RTX 4080 w dekompresji GPU, mimo że należy do znacznie niższej klasy GPU, przynajmniej w zakresie wydajności gier.
Zrzuty ekranu z tego demo prezentują różnicę między dekompresją CPU i GPU. Niektóre pokazują kilka gigabajtów zasobów, które ładują się od półtorej do pięciu sekund, przy wykorzystaniu procesora od 30 do 100 procent. Inne pokazują ładowanie tych samych zasobów w ciągu około pół sekundy przy wykorzystaniu procesora poniżej pięciu procent, co wskazuje, że GPU przejęło zadanie.
Demo daje nam przedsmak tego, czego możemy oczekiwać od DirectStorage poza ściśle kontrolowanymi benchmarkami Microsoftu. Co więcej, wykazuje ogromny zwrot w porównaniu z testami z 2020 r., pokazując, że najnowsze gry nie wykorzystują w pełni przepustowości dysków NVM, co zresztą widać, gdy porównacie wyniki naszych testów z nośnikami SATA.
Jednak ładowanie zdjęć awokado to nie to samo, co ładowanie środowiska gry 3D. Niemniej zainteresowani nie będą musieli długo czekać, aby przetestować rzeczywistą wydajność DirectStorage. Funkcja zadebiutuje w grze Forspoken od Square Enix, której premiera odbędzie się 24 stycznia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS