A A+ A++

Przemyska Rada Kobiet działa w mieście od marca 2021 roku. W ostatnim tygodniu lutego ogłoszono nabór na kolejną jej kadencję. Jeśli należysz do aktywnych kobiet ze społecznikowskim zacięciem, być może ta propozycja jest dla ciebie.

Przemyska Rada Kobiet jest organem niezależnym, apolitycznym i pełni przy prezydencie funkcje doradcze. Jej zadaniem jest podejmowanie działań na rzecz przemyślanek. Członkinie rady mają swobodę, jeśli chodzi o możliwość realizowania własnych pomysłów czy inicjatyw, a samorząd jest ich stroną wykonawczą. Są głosem kobiet i w założeniu mają działać w ich interesie. Ich zadaniem jest m.in. śledzenie i analizowanie polityki miasta pod kątem potrzeb kobiet, diagnozowanie ich sytuacji w mieście, edukowanie mieszkanek w zakresie praw kobiet i równouprawnienia, wspieranie akcji społecznych czy imprez podejmujących tematy dotyczące kobiet, a także monitorowanie działań miasta pod kątem realizacji polityki rodzinnej czy społecznej i współpraca z innymi organizacjami funkcjonującymi w mieście.

Właśnie ruszył nabór do Przemyskiej rady Kobiet na kolejną kadencję. Kandydatki muszą spełniać określone wymagania. Przede wszystkim muszą być pełnoletnie, a ich miejscem zamieszkania oraz centrum działalności społecznej i zawodowej musi być miasto Przemyśl.
Panie gotowe podjąć wyzwanie powinny przedłożyć co najmniej jedną rekomendację zawierającą minimum 10 podpisów, wystawioną przez: instytucje lub organizacje pozarządowe albo osoby fizyczne poświadczające ich zaangażowanie w działania na rzecz miasta.

Czas na zgłaszanie swoich kandydatur przemyślanki mają do 15 marca. Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami jest dostępny na stronie magistratu. Po wypełnieniu można go złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego (w zaklejonej kopercie, z dopiskiem: Urząd Miejski w Przemyślu – „Przemyska Rada Kobiet” w Przemyślu) lub przesłać na adres [email protected] (w tytule e-maila wpisując „Przemyska Rada Kobiet”).

Nowy skład rady poznamy w terminie nie dłuższym niż 3 tygodnie od upływu daty przewidzianej na składanie zgłoszeń. Będzie ona liczyć od 7 do 15 pań – w zależności od liczby zgłoszeń, a członkinie zostaną wybrane przez prezydenta miasta w drodze losowania. Funkcja ma charakter społeczny, zatem panie nie pobierają za pełnienie jej żadnych profitów.

Autor: Urszula Gielo
/ Życie Podkarpackie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzczecin. Krokusy usiały trawniki. Niszczą je jednak miłośnicy zdjęć
Następny artykułOblała czerwoną substancją ambasadora Rosji. Jest decyzja moskiewskiego sądu