A A+ A++

Z tej drogi korzysta wielu gorzowian. Dojedziemy nią m.in. do stacji pogotowia ratunkowego oraz urzędu stanu cywilnego.

Miasto rozważa wprowadzenie ruchu rowerowego w obu kierunkach w formie tzw. kontraruchu (jazda rowerzystów „pod prąd” bez wyznaczania pasa rowerowego). — Jednakże ruch jednokierunkowy wiąże się z wydłużeniem drogi przy dojeździe do posesji, co na bazie doświadczeń miasta powoduje kontrowersje – wyjaśnia Krajczyński i dodaje: — Na podstawie zebranych opinii mieszkańców zostanie podjęta decyzja, czy wprowadzamy zmiany na tej ulicy.

Oto trzy warianty opracowane przez miasto, w tym pozostanie przy obecnym modelu. Swoje uwagi możemy wysyłać mailowo na adres [email protected]:

Koncepcja zmiany organizacji ruchu przy ul. Kazimierza Wielkiego nr 1 Fot. Urząd Miasta Gorzowa

Wariant 1

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na drodze wspomagającej z kierunkiem ruchu od ul. Kukuczki do ul. Okrzei oraz kontraruchem rowerowym. Jest to wariant rekomendowany przez Wydział Dróg. Rozwiązanie poprawia czytelność skrzyżowania z ul. Kukuczki przy przejeździe przez torowisko tramwajowe. Ponadto zaproponowany kierunek ruch jest spójnym z dalszym odcinkiem drogi wspomagającej – odcinek od Chodkiewicza do Pałacu Ślubów.

Koncepcja zmiany organizacji ruchu przy ul. Kazimierza Wielkiego nr 2Koncepcja zmiany organizacji ruchu przy ul. Kazimierza Wielkiego nr 2 Fot. Urząd Miasta Gorzowa

Wariant 2

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na drodze wspomagającej z kierunkiem ruchu od ul. Okrzei do ul. Kukuczki oraz kontraruchem rowerowym. Jest to wariant niezalecany, ponieważ zwiększy natężenie ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kukuczką, gdzie dodatkowo zlokalizowany jest przejazd przez torowisko tramwajowe.

Aktualny model organizacji ruchu przy ul. Kazimierza WielkiegoAktualny model organizacji ruchu przy ul. Kazimierza Wielkiego Fot. Urząd Miasta Gorzowa

Wariant 3

Pozostawienie ruchu dwukierunkowego – stan istniejący. Rozwiązanie umożliwia ruch dwukierunkowy dla wszystkich uczestników ruchu. Wadą rozwiązania jest ograniczona szerokość drogi, utrudniająca wymijanie się pojazdów i pieszych. Zaletą rozwiązania jest uspokojenie wynikające z konieczności zatrzymania czy ograniczenia prędkości przy wymijaniu się.

Uwaga: żaden z wariantów nie przewiduje poszerzenia drogi, wykonania miejsc postojowych czy likwidacji strefy zamieszkania, która wnosi specjalne zasady ruchu na drodze (pierwszeństwo pieszych, zakaz parkowania w miejscach niewyznaczonych czy ograniczenie prędkości do 20 km na godz).

CZYTAJ TEŻ: Najbliższa sesja rady miasta odbędzie się stacjonarnie, nie online

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDawid Nickel o „Ostatnim komersie”: Film zrobiony przez geja z pieniędzy publicznych
Następny artykułKolarski ‚Wyścig Solidarności’ przejedzie przez Końskie