Limanowa. Od połowy marca kierowcy mogą korzystać z nowego wielopoziomego parkingu przy ul. Ks. Łazarskiego. Obiekt, dzięki któremu w samym centrum miasta przybyło 250 miejsc parkingowych, został wybudowany przez samorząd na parafialnym gruncie. Urząd Miasta opublikował szczegółowe informacje na temat kwestii rozliczenia dochodu uzyskanego z funkcjonowania nowego obiektu pomiędzy miastem a parafią.
W lipcu 2017 roku Miasto Limanowa podpisało porozumienie z Parafią Rzymskokatolicką pw. Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej, będącą właścicielem działki, gdzie wówczas funkcjonował ogólnodostępny płatny parking prowadzony przez parafię. Porozumienie to wstępnie określało zasady dotyczące wspólnej realizacji inwestycji budowy nowego wielopoziomowego obiektu.
Po uzyskaniu przez samorząd środków zewnętrznych na budowę parkingu w ramach programu rewitalizacji, możliwe było rozpoczęcie realizacji inwestycji. Pomiędzy samorządem a parafią na koniec lipca 2019 roku spisana została stosowna umowa dotycząca zasad rozliczania i administrowania nowego obiektu.
W myśl zapisów umowy, miasto zarządza parkingiem, a dochód – po odliczeniu kosztów funkcjonowania i utrzymania obiektu, a także zobowiązań finansowych w postaci kredytu zaciągniętego na poczet realizacji przedsięwzięcia – dzielony jest po połowie dla samorządu i dla parafii.
Rozliczenie pomiędzy miastem a parafią następować będzie w trybie kwartalnym, a po roku działalności nowego obiektu, z początkiem 2022 r., sporządzony zostanie raport finansowy dotyczący rozliczenia funkcjonowania obiektu za 2021 rok. Raport ten uwzględniał będzie uzyskane przychody, poniesione koszty oraz podział dochodu uzyskanego z tytułu funkcjonowania parkingu.
Dokumenty do pobrania:
Porozumienie
Umowa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS