A A+ A++
Prace dotyczące ul. Kopera obejmą odcinek od al. NSZZ „Solidarność” do ul. Klonowej o długości ok. 100 m

Uchwalając zmiany w budżecie na ostatniej sesji świdniccy radni zgodzili się na zwiększenie wydatków na budowę ulic Kopera i Pileckiego. Wykonawcą obu ulic będzie spółka Pegimek, której miasto zleciło te prace z „wolnej ręki”. Radni opozycji mają jednak wątpliwości, czy to rozwiązanie ma ekonomiczne uzasadnienie.

Przyjmując zmiany w uchwale budżetowej radni zgodzili się na zwiększenie finansowania dla trzech zdań drogowych: budowy ul. Kopera, Pileckiego oraz Wiejskiej. Łączne dołożono do nich 800 tys. zł. O to, z czego wynika ten wzrost wydatków pytał radny Robert Syryjczyk (Klub Radnych KO).

Na budowę ulic Pileckiego i Kopera UM Świdnik otrzymał dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych.

Wiceburmistrz Marcin Dmowski tłumaczy, że ulice Kopera i Pileckiego zostały wprowadzone do budżetu, ale bez zapewnienia pełnych kwot ich finansowania.

– Okazało się, że miasto otrzyma na nie dofinansowanie w wysokości 50 proc. kosztów z Funduszu Dróg Samorządowych i mogliśmy przystąpić do procedury wyboru wykonawcy. W przypadku tych dwóch ulic zdecydowaliśmy się na procedurę „in house”, czyli powierzenia wykonania tych ulic w trybie negocjacji własnej spółce. Wyceny „in house” są tak skonstruowane, że wykonawca nie może zarobić więcej niż 3 proc. powyżej kosztu, ale te koszty muszą być realne. W trakcie negocjacji ze spółka te ceny też wzrosły, Pegimek musi kupić materiały; sam asfalt z 40 zł za metr w ostatnim czasie wzrósł do 150-180 zł. Nie chcemy odstąpić od budowy tych ulic. One są dość mocno oczekiwane. Dodatkowo mamy na nie dofinansowanie, więc proponujemy państwu zwiększenie środków na budowę i rozstrzygnięcie tych postępowań. Ujęta jest w tym także ulica Wiejska. Mieszkańcy bocznych uliczek zwrócili się o to, aby przy okazji prac budowalnych powstała kanalizacja deszczowa i stąd potrzeba zwiększenia środków – mówił M. Dmowski.

Radny Robert Syryjczyk zauważył, że przy składaniu wniosków o dofinansowanie do FDS koszt budowy ul. Pileckiego szacowano na ok. 1,8 mln zł, a dziś okazuje się, że miasto będzie zmuszone do niej jeszcze dołożyć i to własnej spółce.

– Mam wątpliwości, czy ma to ekonomiczne uzasadnienie – zastanawiał się radny. – Patrząc na to, że jest to procedura „in house”, przetargu nie było, a teraz dokładamy spółce. Czy nie byłoby taniej, gdybyśmy jednak ogłosili przetarg

– Równie dobrze mogłoby być drożej – odpowiadał na sesji M. Dmowski. – To nie jest tak, że Pegimek dyktuje sobie kwotę z kosmosu, a my ją akceptujemy. W tej procedurze koszty muszą być ściśle i transparentnie wyliczone. Sprawdziliśmy to i te ceny są wiarygodne.

W ramach planowanych prac na ul. Pileckiego wykonana zostanie jezdnia szerokości 6 m, na odcinku od istniejącej ul. Pileckiego do ul. Tymiankowej (ok. 300 m). Ponadto projekt zakłada budowę chodnika, dojść do furtek oraz zjazdów indywidualnych. Zakres robót obejmie również budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego. Oświetlenia, dedykowanego przejścia dla pieszych oraz budowę kanału technologicznego. Po jednej stronie, bezpośrednio przy jezdni, zaprojektowano chodniki o szerokości 2 m. Prace dotyczące Kopera obejmą odcinek od al. NSZZ „Solidarność” do ul. Klonowej o długości ok. 100 m. Przedsięwzięcie swoim zakresem obejmie budowę nowej jezdni o nawierzchni bitumicznej i szerokości 5,50-6 m. Po obu stronach zaprojektowano chodniki o szerokości 2 m, które zostaną połączone z już istniejącymi. Zakres robót obejmie też zjazdy, rozbudowę kanalizacji deszczowej i budowę oświetlenia ulicznego. (w, fot. swidnik.pl)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Bytom: Na Jainty zagościła sztuka wysoka 18/06/2023
Następny artykułRewolucja w reprezentacji Meksyku na tydzień przed startem Gold Cup