A A+ A++

Chodzi o dziesięć podkieleckich gmin, do których dojeżdżają autobusy miejskie kontraktowane przez ZTM. Są one opłacane z biletów i dotacji przez poszczególne gminy.

– Z powodu obostrzeń wprowadzonych w związku z koronawirusem bardzo spadła liczba pasażerów. Musimy zareagować, bo samorząd Kielc nie może dotować linii poza swoim terenem – mówi Barbara Damian, dyrektorka ZTM.

Mniej pasażerów o 40 proc.

Przypomina, że liczba pasażerów gwałtownie spadła rok temu, z powodu pandemii. – Dlatego już w kwietniu, maju i czerwcu zeszłego roku gminy płaciły średnio o złotówkę więcej za kilometr. W wakacje dopłaty nie były konieczne, bo zazwyczaj jest wtedy mniej pasażerów i uwzględniliśmy to już wcześniej. We wrześniu, gdy dzieci wróciły do szkół, sytuacja poprawiła się. Ale wraz z kolejnymi obostrzeniami liczba pasażerów znów spadła – tłumaczy Barbara Damian.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzepisy kluczowe dla uszczelniania VAT-u w Polsce niezgodne z prawem UE
Następny artykułNadal trudno wylecieć. Branża obudzi się latem