A A+ A++

Drugi etap testów zewnętrznych roweru metropolitalnego Mevo 2.0 wkracza w kolejną fazę. Zaczną obowiązywać ograniczenia czasowe oraz opłaty minutowe. Chcąc dalej korzystać z rowerów, trzeba będzie dokonać aktualizacji aplikacji mobilnej i uiścić opłatę rejestracyjną. Przestanie obowiązywać nielimitowany czas jazdy. Do dyspozycji użytkowników będzie darmowy miesięczny abonament. Po jego wykorzystaniu system zacznie naliczać opłaty. Nowe zasady będą obowiązywać od 9 października.
 

Chcąc dalej korzystać z systemu, należy zaktualizować pobraną aplikację mobilną i zaakceptować nowe warunki regulaminu. Po włączeniu aplikacji pojawi się komunikat o nieaktualnej subskrypcji. To moment, w którym należy ponownie podpiąć aktywną kartę płatniczą i wykonać operację na kwotę np. 10 zł. Środki z opłaty inicjacyjnej zostaną przeniesione do wirtualnego portfela.

Od kilku dni hiszpański operator spełnia kluczowe warunki kontraktu, dbając, by poziom dostępności rowerów w godzinach porannych przekraczał 90% floty. Wczoraj poziom dostępności wynosił 98%, dziś jest to 99%, zatem nadszedł czas, by przetestować aplikację i system IT pod względem ograniczeń czasowych, naliczania opłaty za korzystanie z usługi oraz opłaty rejestracyjnej. Pozwoli to również na szybsze i dokładniejsze zweryfikowanie użytkownika. Jednocześnie przyczyni się do zabezpieczenia poboru ewentualnej opłaty w przypadku zaparkowania roweru poza stacją postoju Mevo – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

To nie koniec zmian. Bezpłatny czas podróży wyniesie 120 minut dziennie na rowerze tradycyjnym lub 60 minut w przypadku elektrycznego jednośladu. Tego samego dnia można korzystać z dwóch rodzajów rowerów, wykorzystane minuty będą rozliczane proporcjonalnie. Po upływie wspomnianego czasu zaczną obowiązywać opłaty minutowe (rower tradycyjny: 10 gr, rower elektryczny: 20 gr).

Po prawie miesiącu testów z udziałem mieszkańców wkroczyliśmy w kolejny etap. Sprawdzamy, jak funkcjonuje system w warunkach, w których działał będzie przez 6 kolejnych lat – dodaje Dagmara Kleczewska.

Kwestie związane z aktualizacją aplikacji dotyczą użytkowników, którzy mieli ją pobraną na swoje telefony. Mieszkańcy, którzy dopiero zaczynają korzystać z systemu, od razu napotkają w aplikacji nowy regulamin i konieczność uiszczenia opłaty rejestracyjnej. Jedynie najnowsza wersja aplikacji umożliwi jazdę Mevo. Dalej obowiązuje opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją oraz cały czas naliczane są kary za korzystanie z systemu Mevo niezgodnie z regulaminem. Od czasu rozpoczęcia testów zewnętrznych odbyto ponad 285 tys. podróży rowerami Mevo – 60% z nich miało miejsce w tygodniu, 40% odbyło się w weekendy. Największa ich liczba przypada na 2 października i wynosi ponad 14 tys.

Ten etap testów potrwa do 16 listopada. To czas na dopracowanie działania systemu przez hiszpańskiego operatora i eliminację występujących nieprawidłowości, regularnie zgłaszanych przez mieszkańców.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDecyzja zapadła. To on zastąpi “Lewego”
Następny artykuł“Mateusz miał ksywę Dziki, bo był taki nieujarzmiony”. Premier udostępnił trailer filmu o swojej młodości i dzieciństwie