Już w ubiegłym roku studio 4A Games zapowiedziało aktualizację konsolowej wersji Metro Exodus, która zapewnić ma next-genowe wrażenia na PS5 i Xbox Series X/S. Twórcy postanowili podać więcej szczegółów, a przy okazji ujawnili, że pecetowa edycja gry również doczeka się sporego upgrade’u. Ta nazywać będzie się Metro Exodus PC Enhanced Edition i ma w pełni wykorzystywać możliwości współczesnych high-endowych PC, także w zakresie ray tracingu. „Stworzyliśmy całkowicie nowy potok oświetleniowy w pełni wykorzystujący ray tracing, który wprowadza szereg optymalizacji, ulepszeń i nowych funkcji do globalnego oświetlenia i oświetlenia emisyjnego opartego na ray tracingu, którego byliśmy pionierami w pierwotnym wydaniu Metro Exodus, a także ulepszoną implementację naszej potężnej technologii Temporal Reconstruction, aby jeszcze bardziej zwiększyć rozdzielczość, szczegóły wizualne i wydajność”- pochwaliło się 4A Games.
Metro Exodus PC Enhanced Edition ma w pełni wykorzystywać możliwości współczesnych high-endowych PC, także w zakresie ray tracingu.
„I przesunęliśmy te ulepszenia do granic możliwości, aby wykorzystać najnowszy sprzęt GPU firmy NVIDIA i AMD obsługujący technologię Ray Tracing i stworzyć najlepszą wersję dla naszych entuzjastów komputerów PC” – dodał deweloper. Tym samym, aby cieszyć się uprawnioną wersją, potrzebować będziemy grafiki ze wsparciem dla ray tracingu. Ponadto DLSS 2.0 będzie dostępny dla użytkowników kart graficznych GeForce. Co ciekawe, przedstawiciel studia w jednym wywiadzie przyznał, że karty RTX 3000 tu zupełnie inna liga, jeśli chodzi śledzenie promieni, ale rozwiązanie AMD stosowane w nowych Radeonach i konsolach daje większą elastyczność. Biorąc pod uwagę ogrom zmian, Enhanced Edition na PC nie będzie aktualizacją do istniejącej gry i zamiast tego deweloper zaoferuje ją jako oddzielną grę, która będzie darmowa dla wszystkich posiadaczy Metro Exodus na Steamie, Epic Games Store i GOG. 4A Games planuje premierę tego wydania na wiosnę 2021 r. Wkrótce pojawią się również edycje Metro Exodus na macOS (marzec) i Linux (data jeszcze nie została potwierdzona).
Jeśli zaś chodzi o wydanie konsolowe, 4A Games szczegółowo opisało, jakie ulepszenia zostaną wprowadzone w nadchodzącej bezpłatnej aktualizacji Xbox Series X | S i PlayStation 5. Podobnie jak wersja na komputery PC, ta edycja będzie wykorzystywać oświetlenie globalne oparte na ray tracingu i techniki oświetlenia emisyjnego, zarówno w podstawce, jak i dodatkach, zapewniając 4K w 60 kl./s na PlayStation 5 i Xbox Series X. Deweloper stawia na 1080p60 na Xbox Series S, ale nadal otrzymamy na tej konsoli wszystkie efekty ray tracingu. Do tego dochodzi znacznie skrócony czas wczytywania (loadingi były zmorą na poprzedniej generacji), suwak FOV, przestrzenne ulepszenia dźwięku, a także obsługa kontrolera Dual Sense dla PlayStation 5. Na powyższej grafice znajdziecie różnice między nadchodzącymi ulepszonymi edycjami na PC i konsole.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS