Już wcześniej prezentowaliśmy na portalu materiał Digital Foundry o Metro Exodus: Enhanced Edition, ale dziennikarze dotychczas sprawdzili tylko wersje na Xboksa Series X i Xboksa Series S. Teraz możemy jednak zapoznać się z ciekawym filmem, który pozwala sprawdzić jakość i działanie gry na wszystkich urządzeniach.
Metro Exodus: Enhanced Edition na PlayStation 5 i Xboksie Series X działa w dynamicznej rozdzielczości 1080p-2160p, ale na konsoli Microsoftu wynik jest lepszy. Na Xboksie Series S gracze otrzymają dynamiczne 576p-1080p.
4A Games zadbało o szybsze wczytywanie, ale to na Xboksach Series X|S gra ładuje się szybciej względem PlayStation 5 – choć DF podkreśla, że dużo zależy od stanu rozgrywki. Wszystkie konsolowe wersje utrzymują niemal stałe 60 klatek – jedynie XSX|S mają łapać losowe zadyszki (1-2 klatki), które są „prawie niezauważalne”. Na wszystkich urządzeniach ray tracing jest wykorzystywany w globalnym oświetleniu, ale na Xboksie Series S czasami pojawiają się drobne problemy z odbijaniem światła.
Oczywiście tak jak mogliśmy się tego spodziewać – edycja na PC oferuje najlepszą jakość (2160p z użyciem DLSS na RTX 3080, poprawiony ray tracing, dopracowane cieniowanie, wyższa odległość rysowania i duża przewaga tekstur).
[Aktualizacja #1]
Po publikacji pojawił się jeszcze materiał DF:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS