A A+ A++

Komisja Europejska i europejskie organy ochrony konsumentów stwierdziły w poniedziałek, że amerykański gigant technologiczny Meta, właściciel Facebooka i WhatsAppa, może naruszać prawo ochrony konsumentów swoim modelem biznesowym.

Meta narusza prawo UE? Komisja Europejska wskazła nieuczciwe praktyki właściciela Facebooka
fot. askarim / / Shutterstock

Koordynowana przez Komisję Sieć Współpracy w Ochronie Konsumentów (CPC), która łączy organy ochrony konsumentów państw członkowskich, wysłała w poniedziałek list do Meta, wskazując szereg praktyk, które uważa za wprowadzające w błąd i nieuczciwe.

Meta musi odpowiedzieć do 1 września. Po tym terminie organy ochrony konsumentów mogą podjąć decyzję o sankcjach wobec firmy.

Zgodnie z modelem, uruchomionym w listopadzie 2023 r., użytkownicy mogą zrezygnować z personalizowanych reklam na platformach Meta w zamian za opłatę.

Portal Euractiv przypomina, że już w swoich wstępnych ustaleniach z 1 lipca Komisja stwierdziła, że ten model Meta narusza prawo konkurencji UE.

Meta mogła wprowadzać użytkowników w błąd m.in. niejasną nawigacją i terminologią dotyczącą wykorzystania danych oraz wywierać “presję na użytkowników, aby podejmowali szybkie decyzje bez wystarczającego czasu na zrozumienie konsekwencji” – podał portal.

Z Brukseli Łukasz Osiński

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak napisać wniosek o rozłożenie długu na raty?
Następny artykułLampki LED 3D – oświetl swoje wnętrze w wyjątkowym stylu