A A+ A++

A obiektem rozważań sędziów był oczywiście kuriozalny pit stop, podczas którego Brytyjczykowi założono opony przeznaczone dla samochodu Valtteriego Bottasa. Gdy zorientowano się o popełnionym błędzie, Russell został ściągnięty kolejny raz do boksu, przez co oczywiście utracił kolejne pozycje. Jakby nieszczęść było mało, kierowca gdy już zaczął wchodzić w rytm i wyprzedzać kolejnych rywali, przebił oponę i po raz czwarty w tym wyścigu zameldował się w alei serwisowej.

Toto Wolff wyjaśnił już, że przyczyną pomylenia zestawów był problem z łącznością radiową. Chociaż Russell ostatecznie dojechał na 9. pozycji, to do samego werdyktu sędziów nie było pewności, czy nie zostanie przesunięty w tabeli wyników.

Teraz już jednak wiadomo, że do tego nie dojdzie. Arbitrzy wzięli pod uwagę wspomnianą awarię komunikacji radiowej oraz brak jakiegokolwiek zysku sportowego na tejże pomyłce. Okoliczności łagodzące sprawiły, że Mercedes poniesie jedynie karę grzywny w wysokości 20 000 euro.

“W samochodzie nr 63 [Russell] założono opony, które były przeznaczone do samochodu nr 77 [Bottas]. Przyczyną tego była awaria komunikacji radiowej. Informacja o tym, że samochód nr 63 wjeżdza do alei serwisowej przed samochodem nr 77 nie dotarła do mechaników, ponieważ kierowca samochodu 63 jednocześnie nadawał wiadomość, która wyciszyła resztę”, czytamy w oświadczeniu sędziów.

“Klarownie narusza to regulamin i normalnie byłoby sankcjonowane dyskwalifikacją, lecz w tym przypadku oprócz kwestii radiowej, którą omówiono wyżej, wystąpiły dodatkowe okoliczności łagodzące.”

“Po pierwsze, zespół naprawił swój błąd na następnym okrążeniu i po kolejnym pit stopie samochód nr 63 spadł w klasyfikacji. Po drugie, samochód nr 77 zjechał do boksu, lecz wrócił na tor po znacznym opóźnieniu, z kompletem opon, który miał wcześniej założony. To także wpłynęło na klasyfikację samochodu nr 77. Po trzecie, choć to naruszenie nie obejmuje zakresem zastosowania zasady trzech okrążeń, to uznano, że jest ono do niego podobne.”

“Obowiązek dopasowania odpowiednich opon wciąż obowiązuje wszystkie zespoły i jego naruszenie będzie skutkowało karą. Zaleca się, by FIA rozważyła zmianę Artykułu 24.4 b). Warto również zaznaczyć, że tego typu naruszenie nie miało nigdy wcześniej miejsca w Formule 1.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLodowisko otwarte [ZDJĘCIA]
Następny artykułChełm: Motomikołaje z paczkami i prezentami dla dzieci