Lewis Hamilton wygrał otwierające sezon 2021 Grand Prix Bahrajnu, pokonując Maxa Verstappena, głównie dzięki lepszej taktyce ekipy niemieckiego producenta. Dzień wcześniej w kwalifikacjach Brytyjczyk przegrał kwalifikacje z reprezentantem Red Bull Racing. To wszystko dało powód do dyskusji jak bardzo Mercedes W12 jest w tyle za bolidem Red Bulla.
Po zakończeniu wyścigu w Sakhir, dziennikarze zapytali głównego inżyniera wyścigowego Mercedesa – Andy’ego Shovlina, czy powyższy układ sił mógł być konsekwencją charakterystyki toru w Sakhir, czy raczej należy spodziewać się takiego obrazu rywalizacji w całym sezonie.
– Ten tor faktycznie wyróżnia się w kalendarzu – powiedział Shovlin. – Bardzo obciąża tylne opony, do tego mocno tu wieje. Odnotowaliśmy prędkość wiatru w przedziale 30-40 km/h, czyli dużo w porównaniu do innych miejsc, które odwiedzamy w ciągu roku.
– Oczywiście mamy nadzieję, że ten tor był jednym z najbardziej nieodpowiednich dla nas w sezonie. Stanęliśmy przed poważnymi trudnościami i chociaż koniec końców udało nam się doprowadzić auto do optymalnego zakresu pracy, wymagało to niesamowitego wysiłku zespołu – kontynuował.
– Bolid Red Bulla spisywał się bardzo dobrze już podczas testów i treningów. Żaden obszar nie wygląda na słaby. Mam jednak nadzieję, że odwiedzimy tory, które bardziej nam odpowiadają. Jednak od razu zaznaczę, że w Imoli i Portimao [red. gdzie odbędą się kolejne dwa grand prix], nie będziemy wystarczająco silni w szybkich zakrętach, których jest tam wiele, a to jedna z mocnych stron Red Bulla – podkreślił.
Shovlin dodał, że wraz z rozwojem sezonu w trakcie mistrzostw, sytuacja może ulec zmianie, ale nie natychmiast.
– W tej chwili nie uważamy naszego bolidu za najlepszy, ale nie wierzymy też, że już wykorzystujemy jego pełny potencjał – powiedział. – Wraz z rozwojem konstrukcji istnieje wiele obszarów, w których możemy pójść naprzód pod względem osiągów.
– Tutaj w Bahrajnie kłopoty sprawiał nam tył auta. Na kolejnych torach powinno być trochę łatwiej pod tym względem. Jeśli chodzi natomiast o prędkość byłoby naiwnością, że będziemy tam mocniejsi – nalegał.
Grand Prix Emilii-Romanii w Imoli odbędzie się w dniach 16-18 kwietnia, a Grand Prix Portugalii w Portimao w terminie 30 kwietnia-2 maja.
Polecane video:
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS