A A+ A++

Mercedes EQB już wkrótce wzbogaci rodzinę elektrycznych SUV-ów marki. Auto będzie dostępne w dwóch wersjach silnikowych.

Mercedes EQB: nowy, elektryczny SUV z Niemiec

Mercedes stale rozbudowuje gamę SUV-ów i gamę elektrycznych SUV-ów. Tym razem do oferty trafi rodzinny model oferujący przestrzeń dla 7 osób. Początkowo EQB będzie dostępny w dwóch wariantach napędowych – 300 4MATIC i 350 4MATIC. Czteronapęd oznacza montaż dwóch silników elektrycznych. Przedni jest asynchroniczny, a tylny synchroniczny z magnesami trwałymi. Każdy z układów napędowych tworzy pojedynczy moduł, na który składa się jednostka elektryczna, przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika. Inteligentny jest nie tylko układ napędowy, ale i przeniesienia napędu. Układ 4MATIC aż 100 razy na sekundę sprawdza jakie jest konkretnie zapotrzebowanie na siłę napędową pomiędzy przednią a tylną osią.

Mercedes EQB

Mercedes EQB: 7-miejscowy, rodzinny i elektryczny SUV

Mercedes EQB – dane techniczne:

Mercedes EQB 300 4MATIC:

  • Moc: 229 KM,
  • Moment obrotowy: 390 Nm,
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 8,0 s.,
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h,
  • Pojemność baterii: 66,5 kWh,
  • Zasięg WLTP: 419 km.

Mercedes EQB 350 4MATIC:

  • Moc: 293 KM,
  • Moment obrotowy: 520 Nm,
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 6,2 s.,
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h,
  • Pojemność baterii: 66,5 kWh,
  • Zasięg WLTP: 419 km.

Mercedes EQB

Mercedes EQB: 7-miejscowy, rodzinny i elektryczny SUV

Bateria Mercedesa EQB – technologia i fakty

Mercedes EQB posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 66,4 kWh. Bateria jest umieszczona pośrodku pojazdu, pod kabiną pasażerską i składa się z pięciu modułów. Czas ładowania przy pomocy prądu AC w zakresie od 10 do 100 proc. wynosi 5 godzin i 45 minut. W sytuacji, w której kierowca zmieni prąd na DC o mocy 100 kW, doładowanie baterii od 10 do 80 proc. pojemności potrwa 32 minuty.

Inteligentny asystent jazdy w Mercedesie EQB

Mercedes EQB jest wyposażony w asystenta ECO Assist. Układ uwzględniając dane pochodzące z nawigacji satelitarnej, kamery odczytującej znaki drogowe czy systemów radarowych podpowiada kierowcy kiedy np. warto zwolnić pedał gazu i przestawić układ napędowy w tryb żeglowania. Poza tym elementem asystenta ekologicznej jazdy jest też specyficzna kontrola rekuperacji – dostępne są tryby D+ (żeglowanie), D (słaba rekuperacja) i D- (średnia rekuperacja).

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej publikacji

Polski Ład. Tabela planowanych zmian w podatkach (PDF)

Polski Ład. Tabela planowanych zmian w podatkach (PDF)

Tylko teraz

Przejdź do sklepu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStarosta Wschowski podpisał umowę na kolejne inwestycje powiatowe
Następny artykułZełenski: Jesteśmy gotowi obniżyć cenę za tranzyt gazu