A A+ A++

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa w Legnicy i Mercedes-Benz Manufacturing Poland rozpoczynają współpracę. Studenci Witelonki będą mogli odbywać praktyki w fabrykach Mercedesa w Jaworze a po studiach znajdą tam pracę. Koncern zapewnił sobie dopływ młodej kadry inżynieryjnej kształconej praktycznie pod swoje potrzeby.

Przy podpisywaniu porozumienia o współpracy legnicką uczelnię reprezentował jej rektor prof. dr hab. Andrzej Panasiuk. W imieniu Mercedes-Benz Manufacturing Poland stawili się prezes spółki Joerg Schmalenbach i Ewa Korwek – członkini zarządu i dyrektor do spraw pracowniczych.

– Przybyliśmy tutaj, aby wspólnie położyć kolejny kamień milowy dla naszej przyszłości – mówił Joerg Schmalenbach.

W Jaworze działa już fabryka silników Mercedes-Benz, a obok buduje się fabryka baterii do samochodów, w której znajdzie zatrudnienie ok. 2,5 tysiąca pracowników, w tym ok 300-500 inżynierów. Według Joerga Schmalenbacha obie inwestycje mają znaczenie przede wszystkim dla nowych pokoleń.

– Oprócz tego, że produkujemy piękne luksusowe samochody, jesteśmy też bardzo świadomi naszych społecznych powinności – dodawała dyrektor Ewa Korwek. – Młodzi ludzie będą mieli możliwość odbycia praktyk zawodowych w naszych fabrykach, a potem być może także objęcia stanowisk pracy.

– Umowa o współpracy z Mercedesem jest dużym impulsem dla kadry akademickiej i dla studentów – podkreślał prof. dr. hab. Andrzej Panasiuk.

O szczegółach współpracy władze uczelni i spółki będą jeszcze rozmawiać. Rektor Collegium Witelona nie wyklucza uruchamiania nowych kierunków kształcenia, ściśle pod potrzeby partnera.

FOT. PIOTR KANIKOWSKI

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGórniczy gigant może dostać więcej czasu na spłatę długów
Następny artykułWybitna jakość dźwięku: Toshiba TV i dorobek jej kampanii #MakingSoundVisible