Mentoring to coraz popularniejsza forma wsparcia pracowników i dania im możliwości dalszego rozwoju firmy. Dobrze zorganizowany może przynieść wiele korzyści pracownikowi (rozwój, podniesienie kompetencji, praca nad obszarami problematycznymi), jak i firmie (zwiększone zyski, lepsza obsługa klienta itp.). Kim jest mentor i jakie informacje biznesowe przekazuje swemu podopiecznemu?
Mentor to osoba z dużą wiedzą i znacznym doświadczeniu na swoim stanowisku. Jednak, aby mentoring był skuteczny, musi to być też osoba, która łatwo nawiązuje kontakty, jest chętna do pomocy i ma łatwość w przekazywaniu wiedzy. Jednak, aby mentoring był skuteczny trzeba najpierw określić jakie cele chcemy osiągnąć, gdyż często może okazać się, że lepszym rozwiązaniem będzie kurs lub szkolenie np. w sytuacji konieczności poszerzenia wiedzy.
Mentoring jest bardzo przydatnym narzędziem, gdy chcemy wdrożyć do pracy nowego pracownika lub dać dodatkowy bodziec podwładnemu, który ma duży potencjał, ale z jakichś względów przestał się rozwijać. W takiej sytuacji można zaproponować podwładnemu mentoring bardziej doświadczone pracownika.
Należy pamiętać, że mentoring to relacja partnerska, nie powinna być więc nikomu narzucona z góry. Najlepszym rozwiązaniem jest przedstawienie mentoringu pracownikom, jako szansy na rozwój i doskonalenie swoich umiejętności. Warto też, aby pracownik mógł w dowolnej chwili zrezygnować z takiej formy wsparcia – dzięki temu będzie się lepiej czuł w relacji z mentorem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS