A A+ A++

Rallye Vidreiro – Centro de Portugal Marinha Grande stanowił ósmą i finałową rundę portugalskiego czempionatu. Przed tymi zawodami aż cztery załogi miały szanse na zdobycie mistrzostwa. Ostatecznie to Ricardo Teodosio i Jose Teixeira, reprezentanci Hyundai Portugal, cieszyli się z końcowego sukcesu.

– Czuję ogromną radość ze zdobycia tytułu i muszę przede wszystkim podziękować Hyundaiowi i moim sponsorom za zaufanie – mówił Teodosio. – Nie był to łatwy czas, ale zawsze wierzyłem, że to będzie mój rok i że w końcu będę mógł świętować. W pamięci mam Craiga Breena, któremu dedykuję zwycięstwo w mistrzostwach. Starałem się zachować spokój i wierzyłem w potencjał Hyundaia i20 N Rally2, którego możliwości były niewątpliwie kluczowe w odniesieniu tego sukcesu.

– Chcę także pogratulować mojemu koledze Krisowi Meeke kolejnego zwycięstwa – dodał, chwaląc też swoich rywali w walce o tytuł, Jose Pedro Fontesa, Miguela Correię i Armindo Araujo.

Meeke dołączył do zespołu w kwietniu. Zajął miejsce śp. Craiga Breena, reprezentanta Hyundai Motorsport, który oprócz częściowego programu w mistrzostwach świata był także zaangażowany we współpracę z portugalskim oddziałem koreańskiej marki.

44-latek wystartował w sześciu imprezach, cztery wygrał. kończąc kampanię na piątym miejscu.

– Przede wszystkim wspominam mojego przyjaciela Craiga Breena, bo gdyby nie on, nie byłoby mnie tutaj. Fajnie było rywalizować w Rajdowych Mistrzostwach Portugalii, prowadząc Hyundaia i20 N Rally2 – powiedział Meeke. – Cieszę się ze zwycięstwa w tym trudnym rajdzie, biorąc pod uwagę niepewne warunki pogodowe, a jeszcze bardziej ze względu na mojego kolegę Ricardo, który w pełni zasłużył na tytuł mistrza. Jestem dumny, że mogłem przyczynić się do rozwoju zespołu Hyundai Portugal.

Czytaj również:

 

Meeke na początkowych etapach swojej kariery był kierowcą fabrycznego zespołu Opla. Uczeń Colina McRae w sezonie 2005 zajął trzecie miejsce w JWRC, jeżdżąc Citroenem C2 S1600. Związał się z Peugeotem, z którym triumfował w serii IRC w 2009 roku. Później zaangażował się w projekt Mini/Prodrive w mistrzostwach świata.

Następnie sięgnął po niego Citroen, z którym współpracował przez pięć lat WRC, a w sezonie 2019 reprezentował barwy Toyoty.

W ostatnim okresie był kierowcą testowym ekipy Skoda Motorsport, pracując dla czeskiego producenta nad rozwojem nowej Skody Fabii RS Rally2. W tym roku trafił do wspomnianego Hyundai Portugal, przejmując samochód, który był powierzony Craigowi Breenowi. Był to kontrakt na jeden rok.

– Nadal lubię jeździć samochodami rajdowymi. W przyszłym roku będę mieć 45 lat, ale wciąż czuję się dobrze i jestem zmotywowany. Nie straciłem ducha rywalizacji, i zobaczmy, co się stanie – mówił Brytyjczyk w ostatnich dniach dla serwisu Autosport.pt.

Portugalski magazyn poruszył także kwestię formacji M-Sport Ford, która prawdopodobnie rozgląda się za doświadczonym zawodnikiem na przyszłoroczne mistrzostwa świata.

– Dlaczego nie – stwierdził. – Jeśli Malcolm Wilson będzie tego potrzebował, ma mój numer telefonu…

Czytaj również:

Video: Rallye Vidreiro – Centro de Portugal 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBudowa z Użyciem Bloczków Betonowych: Zalety i Zastosowania
Następny artykułKuriozalna sytuacja. Zajechał kobiecie drogę i zatrzymał do kontroli, podając się za policjanta