Medicover Polska wprowadził usługę mojeID, która służy do zdalnego potwierdzania tożsamości pacjentów oraz umożliwia uzyskanie dostępu do portalu i aplikacji mobilnej bez konieczności odwiedzania centrum medycznego i uzyskiwania tam specjalnego hasła. To pierwsze wdrożenie rozwiązania Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) w prywatnej opiece medycznej.
– Usługa mojeID daje gwarancję bezpiecznego i jednoznacznego uwierzytelnienia pacjenta. To narzędzie do potwierdzania tożsamości przez internet. Pozwala klientowi uwierzytelnić się w portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza jego tożsamość – mówił Robert Trętowski, wiceprezes zarządu KIR podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami.
Potwierdzenie to odbywa się poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot – dostawcę tożsamości, np. bank. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia klienta umożliwia zdalne załatwienie formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem.
Medicover Polska to pierwszy prywatny podmiot z branży medycznej w Polsce, którego klienci będą mogli korzystać z mojeID.
– Znaczenie usług zdalnych w opiece zdrowotnej systematycznie rośnie i przewidujemy, że w kolejnych latach będzie rozwijać się równie dynamicznie. Telemedycyna, czyli porady medyczne i kontakt z lekarzem za pośrednictwem telefonu, czatu i wideorozmowy już dziś stanowią blisko 40 proc. wszystkich odbywanych u nas wizyt. Mając tę świadomość, jako pierwsza prywatna firma medyczna, zdecydowaliśmy się na wdrożenie usługi mojeID. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci w całej Polsce będą mieli ułatwione korzystanie z naszych usług telemedycznych – mówił dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych i członek zarządu Medicover Artur Białkowski.
Pacjenci Medicover Polska będą mogli skorzystać z mojeID, aby potwierdzić swoją tożsamość online i otrzymać dostęp do portalu pacjenta i aplikacji mobilnej tej firmy bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego.
Jak przekonywał A. Białkowski, w sferze usług medycznych niezwykle istotne jest zagwarantowania bezpieczeństwa i poufności danych, szczególnie w kontekście usług świadczonych online. Dodał, że rozmowy trwały z różnymi firmami start up-ami, jednak wybrano rozwiązanie przygotowanie przez KIR.
Z kolei R. Trętowski podkreślał, że mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w relacjach zarówno z sektorem komercyjnym, jak też z podmiotami administracji publicznej.
Z mojeID mogą korzystać klienci PKO Banku Polskiego, ING Banku Śląskiego i Banku Pekao (dostawcy tożsamości) oraz PGNiG Obrót Detaliczny (dostawcy usług komercyjnych). Niedługo ma dołączyć kilka kolejnych banków.
BPO
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS